محصولات آینده اپل کاربران را شگفت زده می نماید

به گزارش وبلاگ گپ و گفتگو، زندگی امروز- روز گذشته، مراسم سالانه دیدار مدیرعامل اپل با مهم ترین سهام داران این شرکت برگزار گردید و طی آن، تیم کوک توضیحاتی را در رابطه با برنامه های خود برای آینده این شرکت ارائه داد. با توجه به کاهش فروش آیفون ها، اپل حالا می خواهد بیش از پیش تمرکز خود را به دومین بخش سودآور این شرکت یعنی سرویس های نرم افزاری معطوف کند. مواردی مانند Apple Pay، اپ استور، آیتونز، AppleCare، اپل موزیک و بسیار از موارد دیگر، مربوط به همین بخش هستند. تیم کوک می گوید آن ها قصد دارند در سال آینده، از این بخش عایدی 50 میلیارد دلاری به دست بیاورند که به اسم مقایسه، باید بگوییم عایدی این بخش در سال 2016 حدود 25 میلیارد دلار بود.

محصولات آینده اپل کاربران را شگفت زده می نماید

دیحی مگ: البته این موضوع به معنای کنار گذاشتن توسعه محصولات نوآورانه نیست. تیم کوک در این مراسم بیان کرد که آن ها مشغول توسعه محصولاتی هستند که می توانند کاربران را شگفت زده نمایند. این کمپانی، گوشی آیفون را در سال 2007 و تبلت آیپد را در سال 2010 معرفی کرد و در سال 2015 از اپل واچ رونمایی کرد که طی سال های اخیر، این سه مورد از جمله برترین محصولات نوآورانه اپل محسوب می شوند. در این میان، شاهد معرفی محصولاتی مانند ایرفون های ایرپاد و اسپیکر هوشمند هوم پاد هم بوده ایم که مورد آخر به علت قیمت بالا و ضعف های دستیار دیجیتالی سیری، نتوانسته محصولات رقبای قدر این بازار یعنی آمازون و گوگل را کنار بگذارد.

با توجه به اینکه تیم کوک بارها و بارها در رابطه با پتانسیل های فناوری واقعیت افزوده صحبت نموده است، یکی از محصولات پرسروصدای بعدی می تواند عینک واقعیت افزوده باشد. در ژوئن سال 2017، جین مانستر (Gene Munster) که یکی از مهم ترین تحلیلگران محصولات اپل محسوب می گردد، بیان کرد که چنین عینکی می تواند از آیفون هم موفقیت بیشتری برای اپل به ارمغان بیاورد. بعلاوه او در تابستان 2017، کاهش فروش آیفون ها را هم پیش بینی نموده بود و در رابطه با عینک واقعیت افزوده اپل گفته که این محصول بعد از عرضه، می تواند نسبت به آیفون سود بیشتری برای این شرکت داشته باشد. او در ابتدا گفته بود که این محصول تا سال 2020 عرضه می گردد اما چند ماه قبل بیان کرد که این محصول در سال 2021 روانه بازار می گردد.

تیم کوک می گوید محصولات فوق العاده ای در راه هستند

تیم کوک به سهام داران گفته که محصولات فوق العاده ای در راه هستند. سری پنجم اپل واچ از قابلیت ثبت نوار قلب بهره می برد که سروصدای زیادی به راه انداخت و تیم کوک گفت که قابلیت های مجذوب کننده تری در زمینه تندرستی در ادامه روانه این ساعت هوشمند می گردد. بعلاوه طبق گزارش های منتشر شده، این شرکت در کوشش است قابلیت نظارت بر اندازه قند خون را در اپل واچ تعبیه کند.

در ادامه، تیم کوک بیان کرد که شرکت اپل، در سال گذشته 18 کمپانی را خریداری نموده است. اپل معمولاً کمپانی های کوچکی که در زمینه خاصی فعالیت می نمایند، به خدمت می گیرد. عظیم ترین خرید اپل، شرکت Beats Audio بود که در سال 2014 با پرداخت مبلغ 3 میلیارد دلار به زیر پرچم اپل منتقل شد.

در حال حاضر ارزش کمپانی اپل 825 میلیارد دلار است که البته با ارزش یک تریلیون دلاری که در تابستان به آن دست پیدا کرد، فاصله زیادی دارد. فعلا، شرکت مایکروسافت با ارزش 863 میلیارد دلاری، ارزشمندترین شرکت موجود در بازار سهام آمریکا محسوب می گردد. با وجود اینکه اپل تاج وتخت خود را به مایکروسافت واگذار نموده، اما تیم کوک می گوید نسبت به آینده این شرکت و محصولات نو آن بسیار خوش بین است.

منبع: زندگی روز

به "محصولات آینده اپل کاربران را شگفت زده می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محصولات آینده اپل کاربران را شگفت زده می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید