مشخصات فنی کامل شیائومی 12 لایت لو رفت

به گزارش وبلاگ گپ و گفتگو، شیائومی قصد دارد به زودی از گوشی 12 لایت به عنوان گوشی پرچم دار اقتصادی خود رونمایی کند که به همین علت به تازگی شاهد افشای مشخصات فنی کامل آن بودیم.

مشخصات فنی کامل شیائومی 12 لایت لو رفت

سری شیائومی 12 در واقع پرچم داران شیائومی برای سال 2022 به حساب می آیند که البته گفته می شود هنوز قدرتمندترین و ضعیف ترین مدل از آن ها یعنی شیائومی 12 اولترا و 12 لایت رونمایی نشده اما قطعا همین امسال شاهد آن خواهیم بود. هم در سری می 11 و می 10 شیائومی مدل اولترا و لایت از پرچم داران خود را عرضه کرده بود و طبیعتا انتظار داریم امسال هم برنامه همین باشد. البته در این مطلب موضوع بحث شیائومی 12 لایت است.

در حال حاضر شیائومی 12، شیائومی 12 پرو و 12X، سه پرچم داری هستند که شرکت چینی برای سال 2022 راهی بازار کرده است. قطعا طی ماه های آینده به تعداد این گوشی ها اضافه خواهد شد و آنچه که نمی دانیم زمانی است که این اتفاق رخ خواهد داد. برای مثال شیائومی 12 لایت یکی از محصولاتی است که بدون شک در دست ساخت واقع شده است و تقریبا تمام خبرگزاری ها روی این موضوع که قبل از معرفی 12 اولترا شاهد آن خواهیم بود اتفاق نظر دارند.

شیائومی 12 لایت قرار است جانشین می 11 لایت 5G از سال گذشته باشد که با قیمت مناسب و توان سخت افزاری مطلوب توانست نظر مثبت بسیاری از کاربران را به خود جلب کند. البته به نظر می رسد میزان ارتقا به نسبت نسل گذشته خیلی نباشد چرا که غالبا تفاوت بین مدل های این چنینی فقط در یک سری بخش های خاص است و نه چیز دیگر.

پیش از این بارها شاهد انتشار تصاویر و اطلاعاتی در رابطه با شیائومی 12 لایت بودیم و می دانیم این گوشی قرار است بسیار باریک و اندکی بزرگ تر از پرچم دار مدل استاندارد این سری یعنی شیائومی 12 باشد. اکنون می دانیم نمایشگر این گوشی انحنا خواهد داشت. یعنی شیائومی می خواهد مدل اقتصادی از پرچم داران خود را با ظاهری بسیار زیبا و شبیه به پرچم دارهای گران قیمت راهی بازار کند. این طراحی را اولین بار است که در یک گوشی پرچم دار اقتصادی شیائومی شاهد هستیم چون سال گذشته از آن خبری نبود.

از جمله قابلیت های این گوشی که به تازگی لو رفته می توان به نمایشگر 6.55 اینچی آن اشاره کرد که وضوح +FHD، رفرش ریت 120 هرتز و پنلی از جنس AMOLED دارد. سال گذشته شیائومی می 11 لایت 5G NE با نمایشگر 90 هرتزی راهی بازار شد که می توان این ارتقا را یک پیشرفت خوب در نظر گرفت. باتری هم اندکی افزایش ظرفیت داشته و از 4250 در نسل قبل به 4500 میلی آمپر ساعت ارتقا پیدا کرده است. متقابلاً، سرعت شارژر هم از 33 به 67 وات افزایش پیدا کرد تا بدین ترتیب کاربر با سرعت بیشتری این باتری را شارژ کند.

در سایر بخش ها معینات فنی شیائومی 12 لایت خیلی تفاوتی با مدل سال گذشته ندارد. مثلا پردازنده همچنان همان اسنپدراگون 778G به جای مانده (به نسبت مدل NE چون مدل استاندارد از تراشه اسنپدراگون 780G بهره می برد که البته هیچ تفاوت چشمگیری هم با مدل 778G ندارد) که اندکی ناامیدکننده به نظر می رسد چون با وجود تراشه های خوبی نظیر اسنپدراگون 870 یا حتی 888، انتظار داشتیم شیائومی اندکی سخاوت به خرج دهد که اینطور نشد و کاربران دقیقا همان توان سخت افزاری سال گذشته را امسال هم خواهند داشت.

در کنار این تراشه از 6/8 گیگابایت حافظه رم و 128/256 گیگابایت حافظه داخلی استفاده شده تا بدین ترتیب شیائومی 12 لایت معینات فنی لازم را برای اجرای بازی های روز با کیفیت بالا داشته باشد. دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی با پشتیبانی از لرزشگیر اپتیکال که ارتقای فوق العاده ای به شمار میرود، 8 مگاپیکسلی فوق عریض و 5 مگاپیکسلی ماکرو هم در بخش عکاسی و فیلم برداری، خریداران نماینده نو شیائومی را همراهی خواهند کرد. نکته عجیب اینجاست که دوربین سلفی این گوشی از 20 مگاپیکسل در دو نسل قبلی به 16 مگاپیکسل کاهش داشته است. حال کیفیت آن چقدر در نتیجه این کاهش مگاپیکسل کاهش خواهد داشت معین نیست.

حسگر اثرانگشت هم در زیر نمایشگر تعبیه خواهد شد و نه روی فریم و ادغام شده با کلید پاور. چیزی که در نسل قبل شاهد بودیم اما شرکت چینی تصمیم گرفت این بار آن را زیر نمایشگر تعبیه کند. حال این یک ارتقا خواهد بود یا عقب گرد، چیزی است که به سلیقه کاربر بستگی دارد اما به شخصه نمونه ادغام شده با کلید پاور را به دلیل سرعت و دقت بالا بیشتر می پسندم.

شیائومی 12 با اندروید 12 و رابط کاربری MIUI 13 به زودی (در تاریخ نامعین) رونمایی می شود.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "مشخصات فنی کامل شیائومی 12 لایت لو رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشخصات فنی کامل شیائومی 12 لایت لو رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید