محوطه طبیعی زیر زردآب جاذبه ای ارزشمند در فریدون شهر است

به گزارش وبلاگ گپ و گفتگو، میراث آریا/ براساس آخرین اخبار منتشر شده، محوطه طبیعی زیر زردآب جاذبه ای ارزشمند در فریدون شهر است.

محوطه طبیعی زیر زردآب جاذبه ای ارزشمند در فریدون شهر است

محوطه بکر و طبیعی زیر زردآب در شهرستان فریدون شهر و در غرب استان اصفهان واقع شده است. این محوطه زیبا و منحصر بفرد در فاصله 35 کیلومتری شمال غرب شهر فریدون شهر و در فاصله دو کیلومتری از محور شمال روستای گوهر دره در دامنه های زاگرس واقع شده است.

این مجموعه طبیعی شامل شش آبشار است که میانگین ارتفاع آنها از سطح زمین شش متر است و از کوهپایه های سلسله جبال زاگرس در این منطقه سرچشمه می گیرند.

مساحت این محوطه زیبا و طبیعی 10 هکتار است که جدای از آبشارهای شش گانه، دارای صخره های آهکی بسیار زیبا، بیش از 10 چشمه و 5 غار طبیعی است.

در کنار این غارهای طبیعی، کارشناسان به تعدادی سنگ نگاره و سفال برخورد کردند. در آنالیز های اولیه، قدمت این سفال ها و سنگ نگاره ها از هزاره چهارم بیش از میلاد مسیح (شش هزار سال قبل) تا دوران سلطنت شهریاران ساسانی (بیش از دو هزار سال قبل) تخمین زده شد.

این منطقه دارای آب و هوای کوهستانی و دارای پوشش گیاهی و درختی ارزشمندی است که از آن جمله میتوان به گونه های درختان جنگلی، پسته کوهی، ذال ذالک، زبان گنجشک، بادام کوهی، بلوط، زرشک، سنجد و حتی انواع گل ها همانند گل ختمی و لاله سرنگون اشاره نمود.

در این منطقه با توجه به کوهستانی و بکر بودن، گونه های متنوع جانوری همانند خرس، بز کوهی، گراز، گرگ، روباه، خرگوش، موش صحرایی، سیاه گوش، کبک، عقاب طلایی، غاز، اردک و کبوتر زیست می نمایند.

میانگین ارتفاع محوطه از سطح دریا با توجه به کوهستانی بودن منطقه در حدود 2900 متر است، لذا در این منطقه سالانه بیش از 600 میلیمتر بارندگی به ثبت رسیده است.

منبع: همگردی

به "محوطه طبیعی زیر زردآب جاذبه ای ارزشمند در فریدون شهر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محوطه طبیعی زیر زردآب جاذبه ای ارزشمند در فریدون شهر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید