اولین تصویر رسمی شاسی بلند رنو آسترال
به گزارش وبلاگ گپ و گفتگو، اگرچه پیش از شاهد انتشار تصاویر جاسوسی مختلفی از جدیدترین شاسی بلند رنو که Renault Austral SUV نام گرفته، بوده ایم، اما طراحی داخلی آن کماکان برای ما به صورت یک رمز و راز باقی ماند. اما اکنون شرکت سازنده فرانسوی، تصویر جدیدی از این خودرو را منتشر کرده که برای اولین بار نمای داخلی این شاسی بلند مجذوب کننده را در اختیار ما قرار می دهد.
به گزارش وبلاگ گپ و گفتگو، شرکت رنو پس از ماه ها شایعات فراوان انتها تصاویری رسمی از طراحی داخلی Renault Austral SUV را به نمایش گذاشت که قرار است در اواخر سال میلادی جاری و به عنوان جایگزینی برای شاسی بلند رنو Kadjar راهی بازار شود. تصاویر منتشر شده نشان می دهد که خودروی نو آسترال با به روز رسانی های قابل توجی در زمینه طراحی داخلی عرضه خواهد شد که مشخصه اصلی آن یک نمایشگر بسیار بزرگ و کارآمد است.
تصاویر نو همچنین نشان می دهد که شاسی بلند رنو آسترال دارای طراحی داخلی بسیار شیک است که با نور محیطی ویژه ای همراه شده است. این خودرو با یک نمایشگر کاربری دیجیتال بزرگ 12.3 اینچی متصل به صفحه نمایش اطلاعات و سرگرمی پرتره 12 اینچی که رنو آن را OpenR می نامد و در مرکز داشبورد واقع شده است ارائه می شود. رابط OpenR Link شامل Android Auto و Apple CarPlay، به علاوه ویژگی جستجوی Google و Google Maps است. رنو ادعا می کند که این سیستم یکی از بزرگترین پیشرفت ها در فناوری داخلی خودرو در چند سال گذشته است.
معماری داشبورد ظاهری باریک و عریض به آن بخشیده است. فرمان مربع تر و در مرکز کمی صاف تر از قبل است تا دید بدون مانع از صفحه داشبورد را برای راننده فراهم کند. همچنین به نظر می رسد فضای ذخیره سازی زیادی در اینجا وجود دارد که با یک دسته کشویی عریض در مرکز شروع می شود، در حالی که خود کنسول دارای دو فضای ذخیره سازی بزرگ و فضایی برای تلفن هوشمند است که با قابلیت شارژ بی سیم کامل می شود. قابل توجه است که این فضا همچنین با 30 لیتر فضای ذخیره سازی کنار سرنشینان بیشتر هم خواهد شد.
موضوع فضای بیشتر در عقب نیز ادامه دارد، زیرا تونل انتقال نیروی محرکه خودرو وجود ندارد که فضای بیشتری برای پای مسافران در جایگاه وسط فراهم می کند. جایگاه پشت را می توان به عقب و جلو حرکت داد تا فضای صندوق عقب یا فضای پای سرنشینان عقب را در صورت نیاز تغییر دهد. این کار را می توان با فشار دادن دکمه ای انجام داد و حتی جایگاه ها را در صندوق عقب جمع کرد. Agneta Dahlgren، مدیر پروژه طراحی رنو، گفت: زمانی که ما اتاق سرنشین آسترال را طراحی کردیم، سه موضوع تکرار شونده درک فضا، طراحی هیجان انگیز و احساس امنیت وجود داشت و همه این ها را ما بر اساس بالاترین استاندارد های کیفیت ایجاد کرده ایم.
رنو همچنین تایید کرده است که آسترال در راستا توسعه نهایی با تمرکز بر تنظیم دقیق خط موتور و قابلیت اطمینان آن است. یک مسئول شرکت رنو در این خصوص گفت: این توسعه با بررسی های نهایی پلت فرم نو CMF-CD3 و گزینه های موتور تمام الکتریکی در حال تکمیل است. البته این برند تأیید کرده است که این به معنای یک خط تولید خودروی برقی با واحد های هیبریدی E-Tech و هیبریدی میانه است و نه یک نسخه کامل تمام برقی. ناوگانی متشکل از 100 خودروی آزمایشی و تیمی متشکل از 900 راننده، تست های تأیید را پوشش خواهند داد که مجموعاً 600000 کیلومتر (حدود 373000 مایل) در جاده باز و 1.4 میلیون کیلومتر به جای مانده (870000 مایل) در راستا آزمایش به انتها خواهد رسید.
به گفته رنو: این آزمایش ها، تیم را قادر می سازد تا تنظیمات اجرا شده در پلت فرم نو CMF-CD3 و سیستم های کمک راننده و همچنین عایق صدا و راحتی سیستم تعلیق را تأیید کنند تا مشتریان بتوانند از بهترین شرایط ممکن لذت ببرند. این مدل که رقیب فورد کوگا، نیسان قشقایی و فولکس واگن تیگوان خواهد بود، انتظار می رود در اواخر سال 2022 رونمایی شود. طراحی آن از هاچ بک برقی مگان E-Tech رنو الهام گرفته شده است. در واقع، جزئیاتی مانند چراغ های جلوی LED باریک و بلند، کاپوت تاشو و نمای منحنی جلو خودروی نو با مگان مشابه هستند.
اتاق آسترال کوچکتر از شاسی بلند Kadjar است، اما بزرگتر از مگان E-Tech خواهد بود که با موقعیت آن به عنوان نسخه بلندتر و بدنه متقاطع از مگان، مطابقت دارد. در همین حال، پشت خودروی پیشرفته و در مرکز درب عقب، نسخه بزرگی از نشان دوبعدی رنو دیده می شود که اخیراً با الهام از سبک های قدیمی طراحی شده است. خط پنجره شیبدار، چراغ های عقب باریک و سپر پایینی درشت نیز از ویژگی های این شاسی بلند نو هستند. انتظار می رود شاسی بلند رنو آسترال در بهار امسال در اروپا به فروش برسد، بنابراین این تصاویر ممکن است آخرین تیزر هایی باشند که قبل از تاریخ عرضه، مشاهده می کنید.
منبع: autoexpress
ترجمه: مصطفی جرفی-وبلاگ گپ و گفتگو
منبع: فرارو