لحظه روشن شدن 31 موتور غول آسای موشک استارشیپ

به گزارش وبلاگ گپ و گفتگو، آزمایش موتور های تقویت کننده پرتابگر استارشیپ متعلق به شرکت اسپیس ایکس با روشن شدن 10 ثانیه ای 31 موتور از مجموع 33 موتور دیروز (پنجشنبه) با موفقیت انجام شد.

لحظه روشن شدن 31 موتور غول آسای موشک استارشیپ

پرتابگر فوق سنگین استارشیپ به طول 69 متر پرتابگر دومرحله ای با قابلیت استفاده مجدد و در حال توسعه از طریق شرکت اسپیس ایکس از سال 2012 است.

آزمایش همزمان موتورهای استارشیپ روی سکو در پایگاه استاربیس (Starbase) شرکت اسپیس ایکس در جنوب تگزاس روز پنجشنبه به وقت محلی انجام شد و قرار بود هر 33 موتور این پرتابگر روشن شود؛ ولی گروه متخصصان یکی از موتورها را پیش از اعمال فرمان آتش خاموش کرد و موتور دیگر نیز حین عملیات خاموش شد.

ایلان ماسک مالک شرکت اسپیس ایکس با انتشار پیامی در توئیتر ضمن اعلام این خبر پیش بینی کرد اولین پرواز آزمایشی مداری استارشیپ تا ماه مارس (اسفند/ فروردین) قابل انجام باشد؛ البته در صورتی که بقیه برنامه هعای آماده سازی این پرتابگر خوب پیش برود و تحلیل ها از آزمایش اجرا شده نیز مثبت باشد.

اداره کل هوانوردی آمریکا (ناسا) برای اعزام فضانوردان قصد دارد به فضا طی سال های آینده از پرتابگر استارشیپ استفاده کند تا آن را به کپسول فضایی اوریون در گردش دور مدار ماه متصل کند. همچنین گفته می شود ماسک می خواهد برای اعزام فضانوردان به کره مریخ از این پرتابگر کمک بگیرد.

بر اساس این خبر، پرتابگر فوق سنگین استارشیپ که سنگین ترین پرتابگر ساخته شده تا به امروز است، می تواند تا 850 هزار کیلوگرم را با خود به فضا ببرد که دو برابر پرتابگر توسعه داده شده از طریق ناسا است که سال گذشته میلادی کپسول خالی اوریون را در ماموریت آرتمیس 1 به کره ماه پرتاب کرد و برگشت (اخبار بیشتر در این مورد را اینجا بخوانید).

پرتابگر استارشیپ ماه گذشته نیر آزمایش سوخت گیری روی سکو و پاییز گذشته آزمایش روشن کردن 14 موتور را همزمان پشت سر گذاشته بود.

منبع: فرادید

به "لحظه روشن شدن 31 موتور غول آسای موشک استارشیپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لحظه روشن شدن 31 موتور غول آسای موشک استارشیپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید