قهرمان محله ، من کتابخانه می سازم، تو آینده ات را بساز

به گزارش وبلاگ گپ و گفتگو، اصالتا تبریزی و فارغ التحصیل رشته مدیریت از دانشگاه اکلاهماسیتی آمریکا است. محمدعلی شعیبی در کار خیر دستی برآتش دارد و همه توانش را به کار گرفته تا درمحله های محروم تهران کتابخانه و مدرسه بسازد. نیکوکاری که برای هوشمندسازی مدارس هم کارهای بسیاری انجام داده است.

قهرمان محله ، من کتابخانه می سازم، تو آینده ات را بساز

وبلاگ گپ و گفتگو ـ ثریا روزبهانی: ساخت کتابخانه همچون کاشتن نهال است که برای مدت طولانی باقی می ماند و نتیجه اش برای همگان مطلوب است. این حرف های خیری است که با سرمایه اش سعی کرده کاری برای بچه ها،نوجوانان و جوانان انجام دهد.دغدغه شعیبی توسعه فضای فرهنگی است و سعی می کند با حمایت دوستانش در این زمینه کارهای جدی انجام دهد. او می گوید: با همکاری وزارت آموزش و پرورش و حمایت دوستانم، برخی مدارس محله های محروم تهران را هوشمند کردیم. با انجام این کار متوجه شدم که جوان ها و بچه ها نابغه بسکمک در این مرز و بوم زندگی می کنند که به دلیل نداشتن امکانات، ناشناخته باقی می مانند و استعدادهای آنها شناسایی نمی گردد.

گزارش های خواندنی بیشتر را اینجا دنبال کنید

کتابخانه خیر ساز در پارک چیتگر

پیشرفت در گرو داشتن امکانات

شعیبی درباره ساخت کتابخانه در چیتگر حرف های جالبی برای گفتن دارد: محیط کارم روبه روی جنگل چیتگر است،برای همین هر روز جوانان و نوجوانان بسکمک را می بینم که برای گذراندن اوقات فراغتشان به اینجا می آیند.با فکر کردن و مشورت گرفتن از افراد متخصص به این نتیجه رسیدیم که ساخت کتابخانه برای رفع نیازهای علمی و آموزشی در این فضا مفید است. معتقدم این فضای فرهنگی می تواند به رشد و شکوفایی جوانان کمک کند و سطح مطالعه شهروندان را هم افزایش دهد. البته در همین زمینه جلساتی با شهردار ناحیه و شهردار منطقه 22 برای معرفی مکان مناسب داشتیم و در نهایت مکان فعلی انتخاب شد و کتابخانه چیتگر به مساحت 750 مترمربع ساخته شد. امیدوارم که این مکان فرهنگی و آموزشی برای همیشه ماندگار باشد و به یک پایگاه پیروز علمی تبدیل گردد. اگر برای جوان ها آرامش و امکانات را فراهم کنیم، حتما نتایج مطلوبی خواهیم گرفت.

شعیبی از پیروزیت دانش آموزان یکی از مدارس بعد از هوشنمدشدن مدرسه تعریف می کند: بعد از هوشنمدشدن یکی از دبستان ها، وقتی با معلمان آن مدرسه گفت وگو کردم متوجه شدم دانش آموزان در درس هایشان پیشرفت بسکمک داشتند و حتی برخی از دانش آموزان با پس اندازهایشان رایانه خریدند تا بتوانند بهتر درس بخوانند. او می گوید: وقتی کار نیکی انجام می دهید، دعای خیر مردم همراهتان است و این دعا باعث می گردد تا فردایتان بهتر از امروزتان باشد. این معامله صدردرصد نتیجه اش برد - برد است و چه سودی بالاتر از ارتقا سطح سواد و دانسته های شهروندان.

معامله با خدا

وقتی از شعیبی درباره هزینه هایی که برای ساخت این کتابخانه می پرسیم، در جوابمان می گوید: اگرکاری را که بخواهید انجام بدهید از روی علاقه و عشق باشد، هزینه اش را حساب و کتاب نمی کنید و اصلاً متوجه هم نمی شوید که برای این کار چقدر هزینه صرف کرده اید. اگر شهروندان و جوان ها بتوانند از این فضا بهره ببرند، خستگی از تن من در می رود و هزینه های مالی اش هم دیگر معنایی پیدا نمی کند. در واقع هزینه هایی که در این مسیر صرف می گردد، چندین برابر شده و برمی گردد. این یعنی معامله با خدا برای دانش افزایی شهروندان. از صاحب یک کتابفروشی پرسیدم که کار و کاسبتان چطور است؟ گفت خراب. چراکه معمولاً فردی که پول و کار دارد، زمان کتاب خواندن ندارد و فردی که می خواهد کتاب بخواند، پول خرید کتاب را ندارد. امیدواریم که از طریق این کتابخانه افراد علاقه مند به مطالعه بتوانند بخشی از نیازهای فرهنگی شان را تأمین کنند و کمک کنند که فردایشان بهتر از امروز باشد.

منبع: همشهری آنلاین

به "قهرمان محله ، من کتابخانه می سازم، تو آینده ات را بساز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قهرمان محله ، من کتابخانه می سازم، تو آینده ات را بساز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید