عکس ، رونمایی از ساعت آفتابی منحصر به فرد در شهرری ، ساعتی برای آموزش مشخص زمان

به گزارش وبلاگ گپ و گفتگو، نخستین ساعت آفتابی آموزشی شهرری در آموزش و پرورش ناحیه یک این شهرستان با حضور معلمان رونمایی شد.

عکس ، رونمایی از ساعت آفتابی منحصر به فرد در شهرری ، ساعتی برای آموزش مشخص زمان

به گزارش وبلاگ گپ و گفتگو، این ساعت آفتابی که در محوطه اداره آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری نصب شده، روز دوشنبه با حضور معلمان، استاد نجوم و مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری رونمایی شد تا از این پس به عنوان ابزاری برای آموزش مشخص زمان و خوانش ساعت به کار گرفته گردد.

محسن نوروزیان مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری در این مراسم استفاده از نمادها را راهی برای ماندگار سازی آموزش دانست و گفت: بدون شک استفاده حقیقی از نمادها موجب ماندگار آموزش ها می گردد در حالی که شاید یک درس مکتوب یا تصویر آن نماد چنین تاثیری نداشته باشد.

او اضافه کرد: نمادها باید متناسب با آن کاری باشد که بناست در آن مجموعه مورد استفاده و بهره برداری قرار گیرد.

نوروزیان با اشاره به 2 نوع آموزش و تفاوت آنها در ماندگاری شان در فکر دانش آموزان اشاره نمود و یادآورشد: استفاده از نمادهای حقیقی مانند ساعت آفتابی ها، از روش هایی است که می تواند علاوه بر ایجاد جذابیت در آموزش، زمینه جلوگیری از فراموشی آموخته را هم فراهم سازد.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری رونمایی از ساعت آفتابی را نیز کوشش برای ایجاد نمادی حقیقی و تاریخی برای بهبود شیوه های آموزشی و ماندگاری آموخته ها برشمرد.

غلامحسین رستگار نسب استاد منجم دانش آموزی نیز در این مراسم ضمن شرح نحوه کار با ساعت های آفتابی گفت: پایه و اساس ساعت های پیشرفته و اتمی امروز، همان ساعت های آفتابی است که هزاران سال است به کار گرفته می گردد.

او با اشاره به تفاوت ساعت محلی و ساعت رسمی، استفاده از ساعت آفتابی را فرصتی برای آگاه شدن از زمان محلی با ساده ترین شیوه های ممکن برشمرد.

رستگار نصب با اشاره به وجود 2 ساعت آفتابی در صحن حرم عبدالعظیم حسنی(ع) و ساعت های مشابه دیگر در دانشگاه زنجان و آستان قدس رضوی، از کوشش برای چاپ تصویر ساعت آفتابی نصب شده در شهرری بر کتب درسی تا اطلاع داد که تا 2 سال آینده محقق می گردد.

منبع: همشهری آنلاین

به "عکس ، رونمایی از ساعت آفتابی منحصر به فرد در شهرری ، ساعتی برای آموزش مشخص زمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس ، رونمایی از ساعت آفتابی منحصر به فرد در شهرری ، ساعتی برای آموزش مشخص زمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید