عملکرد وزارت فرهنگ در اتصال به پنجره خدمات هوشمند چگونه بوده است؟

به گزارش وبلاگ گپ و گفتگو، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، خدمات مرتبط با سازمان امور سینمایی، معاونت امور اطلاع رسانی و مطبوعاتی و بعلاوه 10 واحد دیگر را به وسیله پنجره خدمات وفا ارائه می دهد.

عملکرد وزارت فرهنگ در اتصال به پنجره خدمات هوشمند چگونه بوده است؟

پنجره ملی خدمات دولت هوشمند سامانه ای است که به منظور دسترسی راحت و سریع تر عموم مردم به خدمات دستگاه ها و وزارت خانه ها ایجاد شده و اکنون در جهت آماده سازی و بهره برداری واقع شده است. در قانون بودجه سال جاری، تمامی دستگاه های اجرایی و وزارت خانه ها موظف شدند که پنجره واحد خدمات خود را راه اندازی نمایند تا از رجوع دریافت نمایندگان خدمات به سامانه های مختلف و متعدد جلوگیری گردد.

دستگاه ها مکلف بودند پنجره خدمات خود را تا انتها شهریور ماه به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل نمایند. طبق آخرین آمار، تا به امروز 73 درصد دستگاه های اجرایی به طور قطعی به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل شده اند، 9 درصد در حال اتصال هستند و اتصال 18 درصد دستگاه ها هنوز انجام نشده است. تا 30 آذرماه اتصال 26 دستگاهی که تا به امروز به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل نشده اند باید تکمیل و پنجره واحد در خود دستگاه ها راه اندازی گردد.

my.gov.ir آدرس پنجره ملی خدمات دولت هوشمند است که کاربران می توانند با مراجعه به آن نسبت به ثبت نام و احراز هویت اقدام نمایند. پس از اولین ورود، برای دفعات بعدی یک رمز یکبار مصرف کافی است تا به این سامانه دسترسی داشته باشید. با ورود به بخش سامانه های ملی و استانی می توانید دستگاه ها و وزارت خانه های مختلف را مشاهده کنید و سپس وزارت خانه مربوطه را انتخاب کنید.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در درگاه اطلاع رسانی خدمات الکترونیکی 270 خدمت دارد و از بین 113 خدمات خود وزارت فرهنگ و ارشاد، بیش از صد مورد آن قابل ارائه به صورت الکترونیک هستند.

سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان حج و زیارت وحوزه هنری سازمان تیلیغات اسلامی از دستگاه های تابعه این وزارت خانه هستند. در گزینه مربوط به وزارت فرهنگ و ارشاد، یک بخش مربوط به پنجره واحد این وزارت خانه به نام پنجره واحد خدمات وفا دیده می گردد و علاوه بر آن نیز می توان نام سازمان اوقاف و امور خیریه را به عنوان سامانه ای که متصل شده مشاهده کرد و می توان گفت غیر از این دو سامانه از وزرت ارشاد هیچ دستگاه دیگری از جمله سازمان حج و زیارت که 34 زیرخدمت با قابلیت الکترونیکی شدن دارد در پنجره واحد در دسترس نیست. در سازمان اوقاف و امور خیریه 86 خدمت قابلیت الکترونیکی شدن دارند.

با این وجود با متمرکز شدن بر سامانه وفا، می توان دوازده واحد خدمت دهنده را دید که نام سازمان امور سینمایی، بنیاد ملی بازی ها، نهاد عمومی کتابخانه های کشور، معاونت امور فرهنگی، معاونت امور هنری و مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی را دید. بعلاوه خدمات این وزارت خانه در سامانه وفا به تفکیک موضوعات به کاربران نمایش داده می گردد.

بر اساس آماری که معاون دولت الکترونیک در آخر شهریور ما منتشر نموده، مجموعا 34 درصد از خدمات وزارت ارشاد به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل شده و تنها به تکلیف خود در اتصال یک سومی خدمات تا انتها شهریور ماه عمل کرد. باید دید در آینده وزارت فرهنگ ارشاد برای خدماتی که جامانده اند چه برنامه ریزی نموده است.

وبلاگ گپ و گفتگو مالی صنعت ، تجارت و کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "عملکرد وزارت فرهنگ در اتصال به پنجره خدمات هوشمند چگونه بوده است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عملکرد وزارت فرهنگ در اتصال به پنجره خدمات هوشمند چگونه بوده است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید