سوئیس از کانال تجاری با ایران انتقاد کرد

به گزارش وبلاگ گپ و گفتگو، ایرنا نوشت: دولت سوئیس گفت که کانال تجاری ای که با تائید آمریکا و به منظور تسهیل در تجارت کالاهای اساسی با ایران ایجاد شده بود، کندتر از حد انتظار بوده و نتیجه خاصی در بر نداشته است.

سوئیس از کانال تجاری با ایران انتقاد کرد

تارنمای خبری آمریکایی دیلی بیست امروز در گزارشی اختصاصی به نقل از دولت سوئیس اطلاع داد که این کانال بشرمحبت آمیز که دولت ترامپ بنای آن را برای صادرات دارو و دیگر اقلام به ایران نهاده بود، در واقع به تبادلات خاصی منجر نشده است.

فابیان ماینفیش (Fabian Maienfisch) یکی از سخنگویان دبیرخانه دولتی امور مالی سوئیس که بر این کانال نظارت می نماید، به دیلی بیست گفت: هیچ تراکنشی انجام نشده است. متاسفانه کل این فرآیند به دلیل شیوع جهانی بیماری کووید 19 کندتر از حد انتظار بوده است.

یکی از سخنگویان وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به این خبر به دیلی بیست گفت: تاسف آور است که دولت ایران پیشنهاد یاری بشرمحبت آمیز ما برای بیماری کووید 19 را رد کرد. این پیشنهاد هنوز روی میز است.

وی اضافه نمود: آمریکا و سوئیس به موفقیت توافق تجارت بشرمحبت آمیز سوئیس کماکان متعهد بوده و انتظار داریم که تبادلات به زودی ادامه یابند. روحانی رئیس جمهوری ایران نیز تائید نموده که تحریم های آمریکا واکنش ایران به کووید 19 را مختل ننموده است.

وزارت خزانه داری آمریکا چندی پیش بیان کرد ساز وکار جدید مبادله کالاهای کشاورزی و دارو میان سوئیس و ایران به طور کامل عملیاتی شده است.

آمریکا کوشش نموده است تا به وسیله این ساز وکار که آن را تمهید تجاری انسان محبت آمیز سوئیس می نامد چهره ای بشرمحبت آمیز برای خود ایجاد کند. این در حالی است که تحریم های ظالمانه واشنگتن علیه ایران دارو و کالاهای کشاورزی را نیز شامل شده و شرایط دشواری را ایجاد نموده است.

310311

منبع: خبرآنلاین

به "سوئیس از کانال تجاری با ایران انتقاد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوئیس از کانال تجاری با ایران انتقاد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید