ساخت پیشرفته ترین جنگنده دنیا در ژاپن!، بزرگ تر و مسلح تر از اف 35

به گزارش وبلاگ گپ و گفتگو، گجت نیوز نوشت: نیروی هوایی ژاپن (JASDF) که آشیانه ای از قدرتمندترین هواپیماهای جنگنده را در اختیار دارد، اکنون درحال ساخت جنگنده نسل ششم خود یعنی جت میتسوبیشی F-X است.

ساخت پیشرفته ترین جنگنده دنیا در ژاپن!، بزرگ تر و مسلح تر از اف 35

میتسوبیشی F-X یک پروژه جنگنده نسل ششم برای نیروی هوایی ژاپن خواهد بود و صنایع سنگین میتسوبیشی پیمانکار اصلی این پروژه است.

در اوایل سال 2019 میلادی، دولت ژاپن رسماً بیان کرد که قصد ساخت یک جنگنده بومی با توانایی های نسل ششم را دارد تا با از بین بردن وابستگی، هزینه های پشتیبانی و تأمین قطعات را کاهش دهد.

پس از این تصمیم، نیروی هوایی ژاپن کار بر روی میتسوبیشی F-X، یک جت جنگنده نسل ششم را شروع کرد که اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، یکی از پیشرفته ترین هواپیماها از نظر فناوری در هوا خواهد بود.

ویژگی های جنگنده نسل ششم ژاپن جت میتسوبیشی F-X

برای ساخت هواپیما از روش اجزاء محدود استفاده خواهد شد و طراحی به یاری رایانه انجام خواهد گرفت. جت میتسوبیشی F-X بعلاوه دارای کلاه خود خلبان دوربین، دامنه دید عریض و صدای سه بعدی خواهد بود.

گفته می گردد این جنگنده از اف 22 رپتور بزرگ تر است. این میزان بزرگ آن را قادر می سازد برد و ظرفیت بیشتری داشته باشد و بتواند در مقایسه با اف 35 سلاح های بیشتری حمل کند.

به منظور جلوگیری از شناسایی شدن و افزایش رادارگیزی این جنگنده، یک دستگاه رادار آرایه اسکن الکترونیکی فعال و سنسور فرکانس رادیویی پسیو برای آن درنظر گرفته شده است که یک دوربین فروسرخ به عنوان مکمل دارد.

از آنجایی که قطعات اویونیک حرارت ایجاد می نمایند، از طریق یک سامانه آب خنک و به کارگیری روش تبرید تراکم-بخار از حرارت فراوری شده جلوگیری می گردد تا رادارگریزی افزایش یابد.

طبق برآوردهای شرکت میتسوبیشی، در سال 2020 اعلام شد که اولین پیش نمونه از این جت جنگنده در سال 2024 ارائه خواهد شد. اولین پرواز آن نیز در سال 2028 خواهد بود و در سال 2031 جنگنده در آستانه پیوستن به نیروی هوایی قرار خواهد گرفت و در سال 2035 آماده پرواز خواهد بود.

در حال حاضر، نحوه عملکرد و جزئیات این هواپیما هنوز تعیین نیست ؛ زیرا هنوز ساخته نشده است. اما اگر این برنامه در نهایت منجر به ساخت یک جت جنگنده نسل ششم گردد، مجموعه گسترده ای از پیامدها را به همراه خواهد داشت.

F-22 Raptor فعلی، یکی از پیشرفته ترین جت های جنگنده روی کره زمین، یک جنگنده نسل پنجم است. با در اختیار داشتن یک جت واقعی نسل ششم، JASDF قادر خواهد بود به راحتی با بیشتر تهدیدات موجود در هوا مقابله کند.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "ساخت پیشرفته ترین جنگنده دنیا در ژاپن!، بزرگ تر و مسلح تر از اف 35" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت پیشرفته ترین جنگنده دنیا در ژاپن!، بزرگ تر و مسلح تر از اف 35"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید