برج اسکای تری در توکیو؛بلندترین برج مخابراتی دنیا، تصاویر

به گزارش وبلاگ گپ و گفتگو، این برج یکی از جاذبه ها و نقاط شاخص در شهر توکیو است که اگر کمی به ارتفاعات بالاتر در هر ساختمانی بروید می توانید آن را دیدن کنید. در افق شهر توکیو برج اسکای تری و کوه فوجی به دلیل خطای دید هم ارتفاع دیده می شوند که این موضوع خود، یکی از جذابیت های برج اسکای تری توکیو است. اگر به ژاپن سفر کردید می توانید با خواندن متن زیر راجع به بلندترین برج مخابراتی دنیا و دومین برج و سازه نامتکی دنیا آشنا شده و برای بازدید آن بروید.

برج اسکای تری در توکیو؛بلندترین برج مخابراتی دنیا، تصاویر

برج اسکای تری در ژاپن

برج تلویزیونی پخش و جاذبه ای برجسته در مرکز ژاپن، برج اسکای تری توکیو است که به زبان ژاپنی نام آن را این گونه (東京 ス カ イ ツ リ ー) می نویسند. شاید این برج را بتوان مرکز شهر توکیو دانست که در محله سومیدا سیتی (the Sumida City Ward) واقع شده و فاصله چندانی از محله توریستی آساکوسا (Asakusa) ندارد. ارتفاع این برج 634 متر بوده که از خصوصیات و ویژگی های برجسته این برج است. این عدد برای ژاپنی ها بسیار مهم است و معنای دیگری هم دارد. عدد 634 در زبان ژاپنی موساشی (Musashi) هم خوانده می گردد که نام یکی از نواحی تاریخی توکیو هم هست. برج اسکای تری توکیو بلندترین سازه در ژاپن و دومین برج بلند در جهان است. بعلاوه یک مجموعه عظیم خرید با آکواریوم در پایه آن تعبیه شده است.

تراس های بازدید برج

برج اسکای تری توکیو را به راحتی به علت ارتفاع زیاد آن می توانید در توکیو تشخیص دهید. بعلاوه وجود دو تراس بازدید در آن، باعث متمایز شدن این برج از دیگر برج های مخابراتی جهان شده است. در هر کدام از این تراس ها می توانید نمای سرتاسری و 360 درجه ای از شهر توکیو را تماشا کنید. اولین تراس آن در ارتفاع 350 متری و تراس بالایی آن در ارتفاع 450 متری از سطح زمین قرار گرفته است. در نتیجه این دو سکوی بازدید را می توان جزو بلندترین سکوهای بازدید در جهان دانست.

نام سکوی بازدید پایینی را سکوی تمبو (Tembo Deck) گذاشته اند. همانطور که گفتیم، این عرشه در ارتفاع 350 متری واقع شده و دارای سه سطح با چشم انداز ای عالی از تمام طبقات آن است. طبقه بالای سکوی تمبو دارای پنجره های بلند و گسترده ای است که چشم انداز ای 360 درجه ای و پانوراما از شهر توکیو را به معرض نمایش می گذارد. طبقه میانی دارای یک مغازه فروش سوغاتی و یک رستوران به نام موساشی اسکای (Musashi Sky) است که غذاهای فست فود فرانسوی و ژاپنی را طبخ می نماید، در حالی که پایین ترین طبقه آن، دارای یک کافه و در برخی از نقاط کفپوشی از پانل های شیشه ای روی زمین است که با ایستادن بر روی آن ها می توانید حتی نمای زیر پایتان را هم ببینید.

به شما توصیه می کنیم که خود را امتحان کنید و ببینید آیا ترس از ارتفاع دارید یا خیر! کسانی که ترس از ارتفاع دارند به پایین نگاه ننمایند. در روبرو هم افق و چشم انداز وسیع خیره نماینده ای وجود دارد!

سکوی دوم بازدید

تنها به تماشا شهر توکیو از این ارتفاع و از تراس اول اکتفا نکنید. خود را برای رفتن به سکوی بالایی برج اسکای تری توکیو آماده کنید. دومین گروه از آسانسورها، سکو و تراس اول را به تراس و سکوی دوم بازدید متصل می نماید. این سکو در ارتفاع 450 متری واقع شده و گالری تمبو (Tembo Gallery) نامیده می گردد. گالری تمبو نام بالاترین جهت پیاده روی و تراس در جهان شناخته می گردد. این تراس، جهت مارپیچی گردانی دارد که تا بلند ترین نقطه بازدید این برج بالا می فرایند. نماهای این تراس که از استیل و شیشه هستند به تماشاگر و گردشگران اجازه می دهد که نه تنها نمای زیر پای خود را تماشا نمایند، بلکه محله هایی همچون محله مانتو را در منظره ها دور تماشا نمایند.

در بالای رمپ مارپیچ یک طبقه دیگر برای بازدید قرار گرفته است که سالنی برای گردش و پنجره های بلند دارد. در این سالن می توانید بنشینید و به تماشای توکیو بپردازید. این طبقه به طور کلی در ارتفاع 451.2 متری از زمین واقع شده و بالاترین نقطه عرشه و سکوهای بازدید را تشکیل می دهد.

سکوی-اسپیرال

بازدید از برج اسکای تری توکیو در طبقه چهارم بنای پایه آن آغاز می گردد. میتوانید بلیط ورودی برای سکوی بازدید اول را در این طبقه بخرید. توجه داشته باشید که بلیط بازدید سکوی دوم در اینجا فروخته نمی گردد. از طبقه چهارم سوار آسانسور شوید تا مستقیم به سکوی بازدید اول برسید. بلیط ورودی برای سکوی بازدید دوم را باید از سکوی بازدید اول بخرید. بازدیدنمایندگان برای رفتن به تراس و سکوی بازدید طبقه دوم سوار آسانسورهایی شوید که در طبقه اول سکوی بازدید اول قرار گرفته است.

برج اسکای تری توکیو در ماه می سال 2012 برای بازدید عموم افتتاح شد و اکنون جزو یکی از پرطرفدارترین جاذبه های توکیو است. این برج مکانی عالی برای عکاسی از شهر و نمای بالای توکیو است. در نتیجه مقصد بسیاری از عکاسان سکوهای بازدید این برج است.

ساعت های بازدید و مبالغ ورودی

برای بازدید از برج اسکای تری توکیو می توانید از ساعت 8 صبح تا 10 شب بروید. منتها آخرین ساعتی که می توانید بلیت ورودی آن را بخرید، ساعت 9 شب است. این برج در تمام روزهای سال برای بازدید باز بوده و هیچ روز تعطیل و بدون بازدیدی ندارد. یک قانونی در بازدید از این برج وجود دارد، اگر برای بار اولی باشد که برای بازدید وارد برج می شوید، باید 3000 ین بپردازید اما در بازدید دوم و بازدیدهای بعدی از مبلغ آن کاسته می گردد. این مبلغ تنها برای بلیت تک نفره است. هزینه بلیت ورودی چند نفره برای اولین و دومین بازدید 4000 ین می گردد.

دسترسی به برج اسکای تری توکیو

ورودی برج اسکای تری در طبقه چهارم ساختمان پای برج قرار گرفته است. برای دسترسی به ورودی این برج باید سوار یکی از خطوط قطار یا متروی توکیو شوید که در پایین برایتان نام برده ایم. ورودی این طبقه با ایستگاه متروی اسکای تری توکیو یا ناریهیراباشی (Narihirabashi Station) در جهت خط متروی توبو ایسهساکی (Tobu Isesaki) و ایستگاه اوشیاگ در خط متروی آساکوسا (Asakusa Subway Line)، خط متروی هانزومون (Hanzomon Subway) و خط متروی کیسی اوشیاگ (Keisei Oshiage) قابل دسترسی است. یکی از مزایای بازدید از برج اسکای تری توکیو فاصله کوتاه آن تا رودخانه سومیدا در محله آساکوسا است. تنها با 20 دقیقه پیاده روی به کناره رودخانه خواهید رسید.

با اتوبوس هم می توانید خود را برج اسکای تری توکیو برسانید. با اتوبوس های خط مستقیم از ایستگاه توکیو (30 دقیقه زمان رسیدن، 520 یوان هزینه بلیت یک طرفه، 2 خط اتوبوس در هر ساعت)، ایستگاه یوئن (30 دقیقه زمان رسیدن، 220 یوان هزینه بلیت یک طرفه، 3-4 اتوبوس در هر ساعت)، توکیو دیزنی ریزورت (45-55 دقیقه، 720 ین، 1 دستگاه اتوبوس در هر ساعت) و ایستگاه فرودگاه هاندا (50-70 دقیقه تا کنار برج، 920 ین هزینه بلیت یک طرفه، 1 اتوبوس در هر ساعت) می توانید خود را به کناره برج برسانید.

روش های بازدید از برح اسکای تری

روش های مختلفی برای بازدید از این برج وجود دارد که اگر شما جزو افرادی باشید که به تنهایی سفر می نمایند، می توانید یکی از آن ها را انتخاب نمایید. تنها به تماشا سکوهای بازدید بروید. شاید تنها به تماشا نمای توکیو از سکوی بازدید اول اکتفا کردید و رفتن به سکوی دوم را لازم ندانستید. هر چند که پیشنهاد ما بالاتر رفتن در این برج است. برای بالارفتن دو نوع بلیط آسانسور فروخته می گردد. به شما که جزو گردشگران خارجی محسوب می شوید، بلیط آسانسورهای پرسرعت فروخته می گردد که سوار آن ها شدن، خود هیجانی مضاعف دارد. به جز این می توانید تنها به تماشا جاذبه های پای برج اسکای تری توکیو بروید.

آکواریومی پر از ماهی های اقیانوسی در آکواریوم برج قرار گرفته است که می توانید با فرزندانتان به تماشای آن ها بروید. بعلاوه رستورانی با انواع سوشی و غذاهای ژاپنی و فرانسوی را می توانید در این برج برای سفارش غذای خود انتخاب نمایید. منتها یادتان باشد که باید از قبل برای این رستوران میز خود را رزرو نموده باشید. این رستوران همه روزه باز است و از ساعت 10 صبح تا ساعت 6 بعد از ظهر می توانید برای رزرو میز با این رستوران تماس بگیرید.

ارتفاع برج اسکای تری توکیو

برای تماشا جاذبه های مختلف ژاپن از جمله برج اسکای تری توکیو یا محله های بی نظیر و پر بازدید آن می توانید اقدام به خرید تور ژژاپن نمایید.

منبع: گردشبان

به "برج اسکای تری در توکیو؛بلندترین برج مخابراتی دنیا، تصاویر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برج اسکای تری در توکیو؛بلندترین برج مخابراتی دنیا، تصاویر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید