خبرنگاران مقام عراقی: اردوگاه الهول سوریه مامن هزاران تروریست از 50 کشور است

به گزارش وبلاگ گپ و گفتگو، بغداد- خبرنگاران- یک مسئول محلی عراقی هشدار داد که اردوگاه الهول در شمال شرقی سوریه که زیر نظر آمریکایی ها می باشد به مامن هزاران تروریست از 50 کشور جهان تبدیل شده است که امنیت عراق و سوریه را تهدید می کند.

خبرنگاران مقام عراقی: اردوگاه الهول سوریه مامن هزاران تروریست از 50 کشور است

به گزارش وبلاگ گپ و گفتگو، خدیدا جوقی مدیر ناحیه سنونی در شمال منطقه سنجار در استان نینوا واقع در شمال غرب عراق گفت: اردوگاه الهول در استان الحسکه در شمال شرق سوریه که ماوی خانواده های عناصر گروه تروریستی داعش است، به مقر فعالیت های این گروه تبدیل شده است.

براساس ارزیابی سازمان ملل، بیش از 70 هزار نفر در اردوگاه الهول زندگی می کنند که چندین هزار نفر از آنها را جنگجویان تروریست از تقریبا 50 کشور جهان تشکیل می دهند. علاوه بر این، شمار زیادی از تروریست ها از سوریه و عراق نیز در این اردوگاه به سر می برند.

مدیر ناحیه سنونی در شمال منطقه سنجار همچنین در گفت وگو امروز خود با پایگاه خبری شفق نیوز عراق اضافه نمود: اردوگاه الهول همچنین به مرکزی برای قاچاق عناصر داعش - که وابسته به هسته های پنهانی این گروه هستند- به عراق تبدیل شده است. این عناصر از مناطق ربیعه و سنجار در مجاور مرز سوریه به داخل عراق قاچاق می شوند. علاوه بر این، عناصر تروریست از داخل این اردوگاه به مناطق دیگر سوریه که تحت کنترل جبهه تروریستی النصره هستند، رفت وآمد می کنند.

این مسئول عراقی با بیان اینکه ایزدی های ربوده شده نیز در اردوگاه الهول به سرمی برند، از یک تیم بین المللی مورد حمایت مراجع عراقی خواست تا آنها را از این اردوگاه آزاد کنند.

اردوگاه الهول در استان الحسکه آوارگان و خانواده ها و بستگان عناصر داعش را در خود جای داده و بزرگترین اردوگاه خانواده های داعشی محسوب می شود که تحت کنترل گروه موسوم به نیروهای دمکراتیک کردستان سوریه (قسد) است که مورد حمایت آمریکا قرار دارند.

آزاد کردن چند گروه از خانواده های عناصر گروه تروریستی داعش در طول ماههای گذشته از اردوگاه الهول توسط قسد (کردهای سوریه)، نگرانی ها را درباره تحرکات دوباره تروریست ها در مرزهای غربی و شمالی عراق با سوریه ایجاد کرده است و برخی کارشناسان امنیتی از پتانسیل موجود در این اردوگاه برای گسترش دوباره تروریسم سخن می گویند.

اخیرا نگرانی ها در زمینه بازسازی ساختار داعش از سوی آمریکا با کمک همپیمانان منطقه ای این کشور - در سایه تحرکات مشکوک آمریکا در مرز سوریه و عراق - افزایش یافته و از همین رو، درخواست ها در عراق برای پایان بخشیدن به حضور نظامی آمریکا در این کشور بیشتر شده است.

صباح العکیلی کارشناس امنیتی عراقی پنجم بهمن ماه جاری گفت: اطلاعات تایید شده ای داریم که نشان می دهد کاروان های نظامی آمریکا چهار هزار داعشی را از خاک سوریه وارد عراق کرده اند و اجازه بازرسی و تفتیش این کاروان های نظامی آمریکایی به نیروهای امنیتی عراقی داده نشده است.

سخنگوی کتائب حزب الله عراق نیز اخیرا تاکید کرده بود که گروهک های تروریستی در پایگاه های آمریکا در داخل سوریه یا در مرز این کشور با عراق یا مرزهای اردن و عراق آموزش می بینند.

یکی از مقرهای نیروهای آمریکایی در سوریه پایگاه التنف است و اخیرا گزارش هایی مبنی بر اقدام واشنگتن در انتقال تروریست ها از این پایگاه به پایگاه آمریکایی ها در منطقه عین الاسد در استان الانبار در غرب عراق منتشر شده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران مقام عراقی: اردوگاه الهول سوریه مامن هزاران تروریست از 50 کشور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مقام عراقی: اردوگاه الهول سوریه مامن هزاران تروریست از 50 کشور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید