خبرنگاران امسال 13 هزار ماموریت توسط اورژانس چهارمحال و بختیاری انجام شد

به گزارش وبلاگ گپ و گفتگو، شهرکرد- خبرنگاران- مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه اورژانس در خط مقدم حوزه امدادرسانی قرار گرفته است، گفت: از ابتدای امسال تا به امروز 13 هزار ماموریت توسط اورژانس 115 در استان انجام شد.

خبرنگاران امسال 13 هزار ماموریت توسط اورژانس چهارمحال و بختیاری انجام شد

محمد حیدری روز دوشنبه در جمع وبلاگ گپ و گفتگو استان افزود: سال گذشته بیش از 15 هزار ماموریت توسط تکنیسن های اورژانس انجام شد.

وی به شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: بیشتر تماس ها در سالجاری به خاطر مسائل تنفسی بود و آمار حوادث غرق شدگی و تصادفات در این مدت کاهش داشته است.

به گفته وی، ماموریت های تصادفات رانندگی امسال یکهزار ماموریت بوده است که این تعداد در مدت مشابه سال گذشته یکهزار و 500 ماموریت بود.

وی گفت: در سالجاری 13 مورد ماموریت غرق شدگی در استان از سوی اورژانس انجام شد که در مدت مشابه سال گذشته این تعداد 30 ماموریت بود و کاهش مسافرت ها و همچنین گردش و تفریح به دلیل شیوع ویروس کرونا، مهمترین عامل در کاهش این حوادث بوده است.

حیدری گفت: در سال های گذشته بیشترین موارد غرق شدگی در استان در رودخانه ها بود، اما در چند سال گذشته بیشترین تعداد غرق شدگی ها در استان در استخرهای کشاورزی بوده است.

وی گفت: از ابتدای سالجاری تا به امروز 15 مورد زایمان توسط تکنسین های اورژانس در استان اجرا شده است.

حیدری گفت: در سالجاری 60 هزار تماس تلفنی با مرکز پیام اورژانس 115 برقرار شد که از این تعداد 9 هزار تماس مزاحمت تلفنی بوده است.

وی با اشاره به اینکه برای هشت هزار تماس تلفنی برقرار شده در سالجاری آمبولانس اعزام شد، گفت: در این مدت هفت هزار تماس نیز برای دریافت مشاوره و 33 هزار تماس نیز سایر موارد بوده است.

به گفته وی، سال گذشته بیش از 150 هزار تماس با مرکز اورژانس استان برقرار شد که 15 درصد این میزان مزاحمت تلفتی بوده است.

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه 51 پایگاه اورژانس 115 در استان فعال است، گفت: از این تعداد 18 پایگاه شهری و 32 پایگاه جاده ای است.

حیدری به فعال بودن 81 دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک باب بیمارستان صحرایی با ظرفیت 36 تخت بیمارستانی در استان اشاره کرد و گفت: در استان 350 نفر نیروی عملیاتی در این مراکز فعال هستند.

وی گفت: میانگین نیروی تکنسین در هر پایگاه 9 تا 10 نفر است که این تعداد به دلیل کم بودن نیروی تکنسین در اورژانس 115 استان 6 تکنسین در هر پایگاه است.

حیدری، به راه اندازی 11 پایگاه در دست احداث در استان تا پایان سالجاری اشاره کرد و گفت: با تکمیل این پایگاه ها باید برای تامین نیرو از ظرفیت تکنسین های موجود استفاده کرد تا مجوز استخدامی جدید صادر شود.

وی با اشاره به اینکه 45 درصد پایگاه های استان توسط خیران احداث شده است، گفت: خیران سلامت باید در حوزه راه اندازی و همچنین تجهیز اورژانس 115 بیشتر تلاش کنند.

به گفته وی، برای حفظ و نگهداری هر پایگاه بیش از 10 میلیارد ریال و همچنین راه اندازی هرپایگاه 30 میلیارد ریال اعتبار نیاز است .

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران امسال 13 هزار ماموریت توسط اورژانس چهارمحال و بختیاری انجام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران امسال 13 هزار ماموریت توسط اورژانس چهارمحال و بختیاری انجام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید