خبرنگاران اثری دیده نشده از پیکاسوی ایران زیر چکش حراج

به گزارش وبلاگ گپ و گفتگو، تهران- خبرنگاران- اثری دیده نشده از بهمن محصص، ملقب به پیکاسوی ایران، هفته آینده در حراجی آنلاین ساتبیز به فروش گذاشته می شود.

خبرنگاران اثری دیده نشده از پیکاسوی ایران زیر چکش حراج

به گزارش روز سه شنبه گروه فرهنگی وبلاگ گپ و گفتگو از تارنمای روزنامه نشنال، هفته آینده بیش از 100 اثر از هنرمندان مطرح منطقه در حراجی آنلاین هنر قرن بیستم خاورمیانه ساتبیز به فروش گذاشته می شود که از آن جمله می توان به یکی از آثار کمتر دیده شده از بهمن محصص اشاره کرد. این اثر که Personaggio I نام دارد، در سال 1968 میلادی کشیده شده و پیش تر در مجموعه شخصی نلسون راکفلر معاون رئیس جمهور اسبق آمریکا قرار داشت. قیمت تقریبی این تابلو چیزی بین 70 تا 90 هزار پوند برآورد می شود.

خانه حراج ساتبیز یک شرکت چندملیتی مستقر در نیویورک و یکی از بزرگ ترین شرکت های کارگزاری در زمینه خریدوفروش جواهرات، آثار هنری و عتیقه جات است. این شرکت در سه بخش مشخص شامل سرمایه گذاری، حراج و کارگزاری فعالیت می کند.

بهمن محصص نقاش، مجسمه ساز و مترجم پیشروی ایرانی بود که نقاشی های آوانگارد وی از آثار معتبر نقاشی مدرن ایران محسوب می شود.

از دیگر آثار هنرمندان ایرانی در این حراجی می توان به اثری از زنده یاد فرامرز پیلارام نقاش و خوش نویس فقید کشورمان اشاره کرد. این اثر بی عنوان همچون پارچه ای چهل تکه از طرح ها و نمادهای هندسی است که با استفاده از رنگ متالیک، جوهر، مداد و گواش روی کاغذ کشیده شده اند. قیمت تقریبی این اثر بین 60 تا 80 هزار پوند برآورد می شود.

پیلارام از بنیان گذاران مکتب سقاخانه بود که هنر مدرن را با هنر خطاطی ایرانی تلفیق کرد.

این حراجی همچنین شامل 13 اثر از مجموعه خصوصی شیلا و اریک آذری از آثار هنر مدرن ایران در دهه 60 میلادی است که آثاری از دیگر اعضای مکتب سقاخانه نظیر سهراب سپهری و مسعود عربشاهی را نیز دربرمی گیرد.

اثری از سهراب سپهری، شاعر، نویسنده و نقاش پرآوازه ایرانی

حسن قائمی و فریدون رحیمی آسا از دیگر هنرمندان ایرانی حاضر در این حراج هستند که آثار آنها نیز بخشی از مجموعه آذری است. حراجی هنر قرن بیستم خاورمیانه ساتبیز از 20 تا 27 اکتبر (29 مهر تا 6 آبان) به صورت آنلاین برگزار می شود.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران اثری دیده نشده از پیکاسوی ایران زیر چکش حراج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اثری دیده نشده از پیکاسوی ایران زیر چکش حراج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید