حقابه مناطق پایین دست گلپایگان تخصیص داده نشده است

به گزارش وبلاگ گپ و گفتگو، نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت:متأسفانه پس از احداث سد کوچری گلپایگان حقابه مناطق پایین دست با پیگیری ها مکرر هنوز تخصیص داده نشده است و مورد کم لطفی وزارت نیرو نهاده شد.

حقابه مناطق پایین دست گلپایگان تخصیص داده نشده است

به گزارش از ،علی بختیار نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی شامگاه چهارشنبه در حاشیه بازدید مسئولان شهرستان گلپایگان از سرریز شدن سد کوچری گفت: برای دومین سال متوالی سد کوچری گلپایگان در پی بارش های سال زراعی جاری سرریز شد.

او اضافه نمود: بر اساس پیش بینی اجرا شده دوره زمانی سرریزی سد کوچری گلپایگان دو ماه و نیم است تا قابل استفاده برای مردم حوزه پایین دست سد کوچری باشد.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: آب سبب آبادانی می گردد و سد کوچری گلپایگان پس از سد گلپایگان که مدرن ترین سد ایران است احداث شد تا با وجود دو سد شرایط کشاورزی گلپایگان به ویژه زمین های زراعی روستا های پایین دست شهرستان که دچار خشکسالی است آباد گردد.

او تاکید نمود: متأسفانه پس از احداث سد کوچری گلپایگان حقابه مناطق پایین دست با پیگیری ها مکرر هنوز تخصیص داده نشده است و مورد کم لطفی وزارت نیرو نهاده شد.

او اضافه نمود: طی با توجه به شرایط ترسالی کشور ضروری است که مسئولین وزارت نیرو نسبت به افزایش تخصیص حقابه شهرستان گلپایگان توجه نمایند.

بختیار گفت: سال گذشته در شهرستان گلپایگان علاوه بر تخصیص حقابه زیست محیطی 62.5 میلیون مترمکعب آب کشاورزان تخصیص یافت که یک رکورد طی سال های گذشته بود.

او با بیان اینکه سال جاری با آبگیری بندخاکی لهرامش شرایط منابع زیرزمینی مناطق گلپایگان بهبود خواهد یافت، گفت: سال جاری با دستور وزیر جهاد بند اورانجوب به عنوان بند دوم در رودخانه اناربار گلپایگان با هزینه دو میلیارد تومان احداث می گردد تا شرایط کشاورزی در گلپایگان به شرایط ایده آل خود برگردد.

م

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "حقابه مناطق پایین دست گلپایگان تخصیص داده نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حقابه مناطق پایین دست گلپایگان تخصیص داده نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید