تمرینات انفرادی کشتی چندان مفید نیست، برنامه ریزی مستلزم ثبات است

به گزارش وبلاگ گپ و گفتگو، هادی حبیبی با بیان اینکه ورزش دنیا فعلا تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا تعطیل شده و چاره ای جز لغو مسابقات و تمرینات کشتی نبود به خبرنگاران گفت: فعلا که تمامی رویدادهای کشتی ایران و دنیا با توجه به تصمیم اتحادیه دنیای تا روز 10 تیرماه سال جاری لغو شده که این موضوع کاملا فراگیراست و تمام کشورها را شامل می گردد.

تمرینات انفرادی کشتی چندان مفید نیست، برنامه ریزی مستلزم ثبات است

وی توضیح داد: کمیته بین المللی المپیک تصمیم خوبی گرفت که بلافاصله بعد از شیوع فراگیر ویروس کرونا در دنیا، تکلیف بازیهای المپیک را روشن و آنرا را به سال آینده موکول کرد. هر چند این تصمیم با معایب و مزایای مختلفی برای کشتی ایران همراه است اما باید در این شرایط به بهترین شکل، امور را مدیریت کرد.

ملی پوش اسبق کشتی آزاد ایران در مورد تعویق بازیهای المپیک ادامه داد: این اتفاق تا حد فراوانی به سود کشتی ایران است و حالا می توان به خوبی برای رقابتهای گزینشی و بازیهای المپیک مهیا و آماده شد. ضمن اینکه سلامتی ورزشکاران هم در اولویت تمام برنامه هاست که با تعویق المپیک این موضوع هم به خوبی در راس تصمیمات کلان ورزش دنیا نهاده شد.

سرپرست پیشین تیم ملی کشتی آزاد ایران در ادامه به تمرینات انفرادی کشتی گیران اشاره نمود و اضافه کرد: با تعطیلی اردوهای تیم ملی چاره ای جز تمرینات انفرادی کشتی گیران در شهر و دیار خودشان نبود، اما باید به این واقعیت اشاره نمود این نحوه تمرین کردن در دراز مدت به ضرر کشتی گیران است. ماهیت تمرین در کشتی، تمرینات گروهی و سرشاخ شدن با حریف است که این موضوع با تمرینات انفرادی منافات دارد. کشتی گیران چقدر می توانند تمرین با وزنه و هوازی و دوومیدانی را در دستور کار قرار دهند؛ طبیعتا آنها به مرور فن و تمرین کشتی با حریف تمرینی هم احتیاج دارند.

سرمربی تیم دانشگاه آزاد در فصل گذشته لیگ کشتی ادامه داد: متاسفانه هم اکنون شرایط به گونه ای است که بلاتکلیفی اجازه هیچ برنامه ریزی دقیق و مدونی را نمی دهد، چراکه هرگونه برنامه ریزی، احتیاج به ثبات دارد. به همین دلیل ما باید همچنان منتظر از بین رفتن شیوع ویروس کرونا باشیم تا بتوانیم در هر بخشی از کشتی از جمله رقابتهای لیگ و تمرینات تیم ملی و برگزاری مسابقات تصمیم گیری کرد.

قهرمان اسبق کشتی آسیا گفت: کشتی ایران روزهای سخت و حساسی را پیش رو دارد. ما در کشتی آزاد هنوز سه سهمیه المپیک را کسب نکردیم و تا قبل ازالمپیک باید ابتدا به خوبی برای رسیدن به این هدف گام برداریم. البته فعلا که همه چیز تحت تاثیر کرونا نهاده شده و حتی تمرینات معمولی تیم ملی هم تعطیل است، اما باید این موضوع را هم در نظر داشت که تمامی کشورهای مدعی کشتی دنیا با ویروس کرونا و تعطیلی اردوها درگیر هستند.

حبیبی در خاتمه خاطر نشان کرد: امیدوارم تعطیلی تمرینات تیم ملی و لغو تمامی مسابقات تا تیرماه سالجاری به عقب ماندن بچه ها ما از دیگر رقبا منتهی نشود، چراکه در سال قبل از المپیک، جبران عقب ماندن از کشورهای رقیب و مدعی بسیار سخت است و نباید اجازه ایجاد این فاصله را بدهیم.

منبع: خبرگزاری مهر

به "تمرینات انفرادی کشتی چندان مفید نیست، برنامه ریزی مستلزم ثبات است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمرینات انفرادی کشتی چندان مفید نیست، برنامه ریزی مستلزم ثبات است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید