تشریح برنامه گام به گام عادی شدن شرایط در ترکیه از سوی اردوغان

به گزارش وبلاگ گپ و گفتگو، رئیس جمهور ترکیه در تشریح برنامه خود برای عادی شدن شرایط در این کشور گفت: کاهش محدودیت ها را به صورت مرحله ای در ماه های می، ژوئن و جولای اجرا خواهیم کرد و آخر هفته محدودیت منع عبور و مرور را ادامه خواهیم داد.

تشریح برنامه گام به گام عادی شدن شرایط در ترکیه از سوی اردوغان

به گزار گروه بین الملل وبلاگ گپ و گفتگو به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه طی سخنانی پس از نشست کابینه دولت که از طریق ویدئو کنفرانس در کاخ هوبر استانبول برگزار شد، ضمن اشاره به تدوین برنامه ای برای بازگشت به فرایند عادی شیوع ویروس کووید-19 گفت: این بازگشت تدریجی و گام به گام خواهد بود.

وی در تشریح این برنامه، گفت: کاهش محدودیت ها را به صورت مرحله ای در ماه های می، ژوئن و جولای اجرا خواهیم کرد. آخر هفته محدودیت منع عبور و مرور را ادامه خواهیم داد. افراد بالای 65 سال هفتهای یک بار به مدت چهار ساعت اجازه تردد خواهند داشت. مراکز خرید به شرط رعایت مقررات از 11 می میتوانند فعالیت خود را آغاز کنند.

اردوغان اضافه کرد: بچه ها زیر 14 سال از سیزدهم می می توانند بین ساعات 11 الی 15 پیاده روی کنند. گروه سنی 15-20 سال نیز از روز جمعه پانزدهم می می توانند در همین ساعات و تحت شرایط مذکور از خانه بیرون بیایند. آرایشگاه ، پیرایشگاه و سالن های زیبایی نیز در صورت تامین شرایط بهداشتی، با نوبت دهی و به اندازه صندلی های موجودشان از یازدهم ماه می می توانند خدمات رسانی کنند.

اردوغان ضمن اشاره به آنکه به نقطه عطفی در زمینه بحران کرونا که ترکیه و تمام جهان را تحت تاثیر قرار داده، رسیده ایم، گفت: الگو وروش منحصر به فرد خودمان را برای تشخیص و درمان بیماری انجام دادیم که در نتیجه آن هم آمار مرگ و میر و همچنین ابتلا و شیوع را کاهش دادیم. در کشورمان همانند تمامی کشورهای جهان هیچ چیز به روال سابق و عادی بازنخواهد گشت.

رئیس جمهور ترکیه شرح داد: آمار بیماران جدید کرونا در کشورمان به ارقام هزار نفره رسیده است، شمار بهبودیافتگان بیماران کرونایی با فرایند صعودی ادامه دارد. در چارچوب کمپین ترکیه ام، ما برای خودمان کافی هستیم 1 میلیارد و 910 میلیون لیر جمع آوری شد.

اردوغان بیان نمود: گروه ترویستی قصد دارد از تمرکز ترکیه به مقابله با ویروس کرونا سوءاستفاده کرده و حملات داخلی و برون مرزی خود را گسترش دهد. اجازه نخواهیم داد این خرده تروریست ها که تعدادشان در کشورمان بسیار کم شده، اقدامی انجام دهند.

وی در خصوص تحولات در سوریه با این ادعا کرده نقض آتش بس از سوی نیروهای ارتش سوریه انجام می گیرد، بیان نمود که اگر حامیان دمشق و حامیان آن، این شرایط را کنترل نکنند، ما به تنهایی می توانیم این کار را انجام دهیم. با توجه به سیر تحولات امکان اقدامات جدید در دوره پیش رو وجود دارد.

رئیس جمهور ترکیه همچنین درباه لیبی که بخشی از نیروهای ترکیه نیز در آن حضور دارند شرح داد: انشالله به زودی اخبار خوب و جدید از لیبی دریافت می کنیم. با تداوم حمایت از دولت مآغاز لیبی عزم خود را برای تبدیل مجدد این منطقه به نقطه صلح جزم کرده ایم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "تشریح برنامه گام به گام عادی شدن شرایط در ترکیه از سوی اردوغان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشریح برنامه گام به گام عادی شدن شرایط در ترکیه از سوی اردوغان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید