ترفندهایی کاربردی برای کاهش فراوری زباله در سفر!

به گزارش وبلاگ گپ و گفتگو، راهکار هایی جهت کاهش اندازه فراوری زباله در سفر

همانطور که می دانید سلامت کره زمین روز به روز بیشتر در معرض تهدید قرار می گیرد و علت آن هم فراوری روزافزون گازهای گلخانه ای، استفاده بی رویه محصولاتی پلاستیکی، دست بردن در ساختار اولیه طبیعت و … می باشد که هر کدام به تنهایی توانسته اند به محیط زیست و کره زمین آسیب های جدی را وارد سازند. اما ما در این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران قصد داریم تا درباره کاهش زباله در سفر خدمتتان اطلاعات لازم و کافی را ارائه دهیم. نکته ای که ضروری است بدانید این است که جهت کاهش اندازه زباله فراوریی در سفر، ساده ترین راه این است که از وسایل یک بار مصرف به خصوص مواد پلاستیکی را کنار بگذارید و از وسایل با دوام و ماندگار نیز بهره ببرید. در ادامه این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران قصد داریم تا درباره کاهش اندازه فراوری زباله در سفر نکاتی را ذکر کنیم؛ پس برای زمینی پاک تر در ادامه با ما همراه باشید.

ترفندهایی کاربردی برای کاهش فراوری زباله در سفر!

1- استفاده از بطری های چندبار مصرف

سالانه میلیون ها بطری چندبار مصرف در دنیا خریداری می گردد، به طور مثال در ایالات متحده در طول یک سال حدود 29 میلیون بطری چندبار مصرف خریداری می گردد که برای فراوری آن ها حدود 17 میلیون بشکه نفت خام نیز استفاده شده است. با توجه به این که فقط 23 درصد از این بطری ها بازیافت می شوند، مابقی بطری ها به محل دفن زباله ها می فرایند که تجزیه شدن آن ها صدها سال طول می کشد یا وارد اقیانوس ها می شوند و حیوانات دریایی را به کشتن می دهند یا به واسطه سوزانده شدن، مواد شیمیایی سمی وارد محیط زیست می نمایند.

برای برطرف این مشکل نوبت به آن رسیده است که بطری های محکم بخریم تا بتوانیم از آن ها به طور دائم استفاده نماییم. اگر هم به جایی سفر کرده اید که آب شیر آشامیدنی نیست می توانید از نی تصفیه آب لایف استراو (Lifestraw) برای بطری خود استفاده کرده یا یک ظرف آب لایف استراو جهت تصفیه آب مصرفی خودتان استفاده کنید. این فیلتر یک نی دارد که باکتری ها را از آب جدا کرده و آن را قابل آشامیدن می نماید. با توجه به مقصدتان و اینکه شاید این فیلتر نتواند همه ویروس ها را از آب جدا کند، قرص های ضدعفونی نماینده آب خریداری کنید و آن را در بطری خود قرار دهید.

2- ظرف های نگهدارنده غذا

یکی دیگر از مواردی که می تواند در کاهش اندازه فراوری زباله در سفر مهم باشد، ظرف های نگهدارنده غذا و نوشیدنی های گرم است. شما می توانید زمانی که در سفر هستید و قصد خوردن غذاهای خیابانی را دارید، می توانید ظرف خودتان را به فروشنده بدهید و یاری بزرگی در کاهش اندازه فراوری زباله در سفر و شهری مقصدتان انجام بدهید. اگر چه کمی سخت به نظر می رسد که شما ظرف غذایتان را در خیابان همراه داشته باشید اما اگر چند بار این کار را انجام دهید قطعا مانند خیلی از موارد دیگر برایتان عادی می گردد.

این گزینه های پایدار نه تنها برای زمانی که به مقصدتان رسیده اید مفید است، بلکه می توانید در جهت برگشت به کشورتان، غذا و آب را به داخل هواپیما ببرید.

3- کیف لوازم بهداشتی خود را مختصر کنید

گفتنی است از جمله وسایلی که بیش از بقیه موارد سبب ایجاد زباله در سراسر کره زمین می گردد لوازم بهداشتی است که با جایگزین هایی برای آن ها می توانید این معضل را برای همواره نه تنها در سفر و نه در کشور خودتان برطرف کنید. برای همین می توانید به جای بطری های شامپو و ژل حمام، از قالب های شامپو و صابون استفاده کنید. این قالب ها دوام خیلی بیشتری دارند و می توان آن ها را از هر فروشگاه مواد غذایی سالم تهیه کرد.

سعی کنید از گوش پاک کن به طور کلی استفاده نکنید، چرا که هم برای سلامتی خودتان ضرر دارد و هم این که زباله ای در طبیعت محسوب می گردد که سال ها طول می کشد تا تجزیه گردد.

یکی دیگر از مواردی که در کاهش فراوری اندازه زباله در سفر تاثیر دارد، عدم از استفاده از کرم های مرطوب نماینده مختلف است که در ظروف مختلف واقع هستند و به جای آن می توانید از روغن نارگیل نیز استفاده بنمایید. این روغن برترین مرطوب نماینده پوست است و میزان کمی از آن برای مدت زمان طولانی روی پوست می ماند.

کیسه های زیپ دار را کنار بگذارید. این کیسه ها خیلی کاربردی هستند و وقتی مایعات و ژل هایی را در کوله پشتی تان دارید مانع از نشتی این مایعات به سایر وسایل تان می گردد، اما این کیسه ها دوام زیادی ندارند و قابل بازیافت هم نیستند. پس با صرف کمی هزینه بیشتر یک کیسه ضد آب وسایل بهداشتی تهیه کنید که تا چندین سال دوام می آورد.

4- بازار را جایگزین رفتن به سوپرمارکت کنید!

دیگر موردی که در کاهش اندازه فراوری زباله در سفر نقش پررنگی دارد این است که به جای اینکه از سوپرمارکت های شهر مقصدتان خریداری نمایی به سراغ بازارهای این شهر بروید. با این کار هم از محصولات محلی آن شهر استفاده می کنید و هم این که غذاهایی فاقد مواد پلاستیکی و مواد نگهدارنده نیز خریداری کرده اید.

5- از برداشتن وسایل غیر ضروری بپرهیزید

برترین راه برای آغاز یک با هدف کاهش اندازه فراوری زباله در سفر این است که از وسایل غیرضروری در طول سفر خود بپرهیزید. به طور مثال پتو جزو اقلامی است که در مسافرت ها اصلا از آن ها استفاده نمی کنید و به همین علت یک روسری پشمی بزرگ و نازک یا یک چیزی شبیه به آن که جای کمتری می گیرد نیز استفاده کنید.

هدفون های هواپیما در بسته های کوچک پلاستیکی هستند، برای همین پیشنهاد می کنیم که از هدفون خودتان استفاده کنید و در کاهش اندازه فراوری زباله در سفر نقش داشته باشید.

همانطور که در بالا هم ذکر کردیم، بهتر است که از بسته ها و پک هایی که در هواپیما می دهند استفاده نکنید چرا که اکثرا با مواد پلاستیکی بسته بندی شده اند و با استفاده نکردن شما آن ها متوجه خواهند شد که دیگر چنین محصولاتی در بین مسافران محبوبیت ندارد و به فکر فراوریاتی تجزیه پذیر و با کمترین اندازه فراوری زباله می فرایند.

6- نه به دستمال کاغذی!

یکی از مهمترین مواردی که نه تنها در سفر بلکه در تمامی طول مدتی شما در هر شهر و کشوری هستید باید آن را رعایت کنید نه به دستمال کاغذی است. دستمال کاغذی از آن دسته زباله هایی است که شما به هیج به آن فکر نخواهید کرد اما باید بدانید که نه تنها زمان زیادی برای تجزیه این زباله صرف می گردد بلکه برای فراوری آن ها هم درختان زیادی سالانه قطع می شوند.

7- یک قاشق و چنگال همراه داشته باشید!

به منظور کاهش اندازه فراوری زباله در سفر یکی دیگر از راه هایی که می توانید از آن استفاده کنید این است که همراه خودتان یک قاشق و چنگال است، سالانه 40 میلیون کارد و چنگال پلاستیکی در ایالات متحده مورد استفاده قرار می گیرد که به هیچ وجه هم در فرایند بازیافت واقع نمی شوند، نه تنها در این کشور بلکه در دیگر کشورهای سراسر دنیا بسیار کم مورد توجه قرار می گیرد و ممکن است تا چند سال آینده سراسر کره زمین مملو از قاشق و چنگال گردد. به کسانی که می خواهند اندازه زباله سفرشان را به صفر برسانند، توصیه می کنم که کارد و چنگال استیل نخرند زیرا نمی توانند آن را با خود به داخل هواپیما ببرند.

8- به صورت عمده خرید کنید!

خوب یکی از اصلی ترین مواردی که می توانید در کاهش اندازه فراوری زباله در سفر نقش داشته باشد این است که شما زمانی که به خرید می روید به خرید می روید همراه خودتان یک کیف داشته باشید تا بتوانید خریدهایتان را در آن بگذارید و از کیسه های اضافی که فراوری می شوند نیز جلوگیری کنید. این کار نه تنها سفر بلکه در زمان هایی که شما در کشور خودتان هم هستید می تواند کار بسیار پسندیده ای به شمار برود.

9- استفاده از مواد غذایی قابل بازگشت

ترجیحا تا جایی که می توانید سعی کنید که از موارد غذایی استفاده کنید که آن ها قابل تجزیه باشند و به سرعت به دامن طبیعت برگردند. به طور مثال مواد غذایی گوشتی، لبنی و از این قبیل غذاها خیلی دیگر تجزیه می شوند و پس از این که مدت زیادی در طبیعت باقی می مانند گازهای متاز که 21 برابر خطرناک تر از CO2 هستند نیز فراوری می نمایند و این برای کره زمین بسیار خطرناک است.

منبع: www.matadornetwork.com

منبع: الی گشت

به "ترفندهایی کاربردی برای کاهش فراوری زباله در سفر!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترفندهایی کاربردی برای کاهش فراوری زباله در سفر!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید