10 لپ تاپ محبوب در خبرنگاران (10 بهمن 1400)

به گزارش وبلاگ گپ و گفتگو، برای خرید لپ تاپ، کاربران با برند ها و گزینه های مختلفی روبه رو هستند که طبیعتا باید بر اساس نیاز و بودجه قیمتی مد نظرشان برای خرید اقدام کنند. در این مقاله به رسم هر هفته قصد داریم تا نگاهی کوتاه به محبوب ترین لپ تاپ های کاربران فروشگاه اینترنتی خبرنگاران بیندازیم و آن ها را برای خرید به شما معرفی کنیم. شایان ذکر است که انتخاب های این مطلب بسته به محبوبیت لپ تاپ ها در بازه زمانی یک هفته گذشته هستند. بنابراین اگر قصد خرید لپ تاپ را دارید از شما دعوت می کنیم که این مقاله را بخوانید.

10 لپ تاپ محبوب در خبرنگاران (10 بهمن 1400)

1. لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل IdeaPad 3 15IGL05 - Z

در صدر لیست محبوب ترین لپ تاپ های این هفته فروشگاه اینترنتی وبلاگ گپ و گفتگو همانند هفته قبل، لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل IdeaPad 3 15IGL05 - Z قرار گرفته که یکی از لپ تاپ های اقتصادی اما باکیفیت این شرکت محسوب می شود. این لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو نسبت به نسل قبلی خود در مقوله طراحی و همچنین سخت افزار ارتقاء یافته که قابلیت های کاربردی تری را در اختیار کاربران قرار می دهد. پردازنده N4020 اینتل با 4 مگابایت حافظه کش، حافظه رم 4 گیگابایتی از نوع DDR4 و پردازنده گرافیکی مجتمع Intel UHD Graphics 600 مجموعه مشخصات سخت افزاری این لپ تاپ را تشکیل می دهند.

1 ترابایت حافظه داخلی از نوع HDD هم شما را خرید از هارد اکسترنال بی نیاز می سازد و تا حد مناسبی جوابگوی نیازتان خواهد بود. تنوع پورت و وجود درگاه هایی نظیر USB و HDMI امکان اتصال انواع دستگاه های دیجیتال و ابزارهای جانبی به لپ تاپ را فراهم خواهد کرد و احتمال نیاز کاربر به خرید هاب یا مبدل را پایین می آورد. در مجموع می توان گفت که این لپ تاپ امکانات قابل قبولی را برای کاربر به ارمغان می آورد و برای استفاده های عمومی و غیرحرفه ای کافی خواهد بود. این لپ تاپ با حدود قیمت 8,290,000 تومان در اختیار کاربران قرار گرفته است.

2. لپ تاپ 11 اینچی لنوو مدل IdeaPad 1 - A

کننده دیگری از شرکت لنوو در لیست محبوب ترین لپ تاپ های این هفته ما قرار گرفته که نشان از کیفیت خوب لپ تاپ های این شرکت دارد. لپ تاپ لنوو مدل IdeaPad 1 - A که هفته قبل در رتبه سوم لیست محبوب ترین های وبلاگ گپ و گفتگو بود، با یک پله صعود در رتبه دوم لیست این هفته جای گرفته است. این محصول به دلیل ابعاد نسبتا کوچک بدنه، ضخامت 1.79 سانتی متری و وزن 1200 گرمی، می توان به راحتی و در یک کیف دستی معمولی جا داد و آن را در هر شرایطی با خود حمل کرد. نمایشگر این لپ تاپ یک صفحه نمایش ساده با پنل TN، وضوح HD و روکش مات است و در ضمنً این نمایشگر تا 180 درجه باز می شود. از امکانات قابل توجه این لپ تاپ کوچک می توان به کیبورد جزیره ای و تاچ پد یک تکه اشاره کرد که کاملا کاربر را از تهیه ماوس و کیبورد جداگانه (برای کاربری معمول روزمره) بی نیاز می کند.

پورت ها هم در این محصول تنوع خوبی دارند و روی لبه های دو طرف این مدل شاهد یک پورت HDMI، دو USB 3.0 و جک 3.5 میلی متری اتصال هدفون و کارت خوان هستیم. مشخصات سخت افزاری این لپ تاپ را پردازنده مرکزی Celeron N4020 اینتل، پردازشگر گرافیکی آنبرد، 4 حافظه گیگابایت رم DDR4 و 128 گیگابایت حافظه داخلی از نوع SSD تشکیل می دهند. باتری دو سلولی این محصول عملکرد خوبی دارد و از فناوری شارژ سریع پشتیبانی می کند، همین امر باعث می شود تا در مدت زمان یک ساعت 80 درصد شارژ می شود. همچنین پس از هر بار شارژ باتری دستگاه تا 5 ساعت قابل استفاده خواهد بود. در مجموع می توان گفت که این لپ تاپ لنوو برای رفع نیازهای اولیه و استفاده عادی کاربران از مناسب ترین گزینه هاست که با قیمت حدودی 7,600,000 تومان برای فروش در اختیار شما واقع شده است.

3. لپ تاپ 15 اینچی ایسوس مدل VivoBook X543MA - DM1064

رتبه سوم لیست محبوب ترین لپ تاپ های هفته را لپ تاپی از سری ویووبوک شرکت پیروز ایسوس در اختیار دارد که جزء پرطرفدارترین محصولات این شرکت به شمار میرود. باید خاطر نشان کنیم که این محصول در لیست هفته قبل محبوب ترین لپ تاپ های وبلاگ گپ و گفتگو در رده دوم بوده و اکنون با یک رتبه تنزل در رده سوم جای دارد. لپ تاپ 15 اینچی ایسوس مدل VivoBook X543MA - DM1064، وزنی حدود 2 کیلوگرم دارد و به همین دلیل برای حمل ونقل دائمی گزینه مناسبی است. این لپ تاپ شرکت ایسوس مجهز به یک نمایشگر 15.6 اینچی TFT با کیفیت Full HD است که کیفیت بسیار خوبی دارد و کاربران از تماشای محتواهای مختلف در این نمایشگر لذت خواهند برد. این مدل مجهز به پردازنده مرکزی Intel Celeron 4020، پردازشگر گرافیکی 500 Intel HD Graphics بدون حافظه گرافیکی مجزا، 4 گیگابایت حافظه رم و 1 ترابایت حافظه داخلی از نوع هارد دیسک است که برای استفاده معمولی مناسب است.

کیبوردهای جزیره ای با کلیدهای بزرگ و پد لمسی یک تکه با حساسیت زیاد و امکان استفاده از فرمان های لمسی، موجب شده تا این لپ تاپ یک ابزار کاربردی برای انجام تمام کارهای روزمره باشد. پورت ها هم از تنوع خوبی برخوردارند و پورت های معمولی مثل USB 3.0 ،USB 2.0 و LAN این مجموعه را تشکیل می دهند. در مجموع این لپ تاپ ایسوس را می توان محصولی با طراحی شیک و با امکانات قابل قبول دانست که برای انجام امور روزمره در محیط کار یا خانه گزینه بسیار خوبی به شمار می آید. این لپ تاپ با حدود قیمت 10,260,000 تومان برای فروش در فروشگاه اینترنتی وبلاگ گپ و گفتگو واقع شده است.

4. لپ تاپ 14 اینچی ایسوس مدل ZenBook 14 UM425UA-KI174

رتبه چهارم لیست محبوب ترین لپ تاپ های هفته را همانند هفته گذشته لپ تاپ ZenBook 14 ایسوس در اختیار دارد. این لپ تاپ با طراحی بسیار زیبا و دلنواز از نمایشگر 14 اینچی با کیفیت FHD HDR NanoEdge و رزولوشن 1920 در 1080 بهره می برد. بدنه آلومینیومی این محصول 15.3 میلی متر ضخامت و 1.22 کیلوگرم وزن دارد و برای جا به جایی دائمی آن مشکل خاصی نخواهید داشت.

درباره مشخصات سخت افزاری این لپ تاپ باید گفت که پردازنده مرکزی کم مصرف اما بسیار قوی AMD مدل Ryzen 5500U، پردازشگر گرافیکی Radeon R7 Graphics و 8 گیگابایت حافظه رم از نوع DDR4 و 512 گیگابایت حافظه از نوع SSD (درایو حالت جامد) (Solid State Drive) مجموعه سخت افزاری بسیار قدرتمند این لپ تاپ را تشکیل می دهند که برای کاربری گیمینگ، مهندسی، محاسباتی، پردازشی، مالتی مدیا، ادیت، میکس ومستر، انیمیشن، فیلم سازی و روزانه بسیار بسیار مطلوب و ایدئال هستند. در مجموع لپ تاپ ZenBook 14 ایسوس با قدرت پردازش بالا و کیفیت نمایشگر فوق العاده در انجام امور و کارهای حرفه ای مناسب بوده و با توجه به وزن سبک و ابعاد کوچک به راحتی حمل می شود. قیمت این محصول در فروشگاه وبلاگ گپ و گفتگو بدون تغییر از قیمت هفته قبل حدود 25,730,000 تومان است.

5. لپ تاپ 15.6 اینچی ایسوس مدل TUF Gaming F15 FX506LH-US53

لپ تاپ گیمینگ ایسوس مدل TUF Gaming F15 FX506LH-US53 با یک پله صعود نسبت به هفته قبل در لیست محبوب ترین های هفته فروشگاه اینترنتی وبلاگ گپ و گفتگو جایگاه پنجم را در اختیار دارد و از مشخصات فنی و بسیار خوبی هم بهره می برد. شرکت ایسوس با توجه به گران قیمت بودن لپ تاپ های گیمینگ و نیاز گیمرها به لپ تاپ های گیمینگ ارزان تر، سری لپ تاپ های گیمینگ اقتصادی TUF را با قیمتی کمتر نسبت به سری ROG اما در عین حال مقاوم و با امکانات بسیار خوبی روانه بازار کرده است. نمایشگر 15.6 اینچی این لپ تاپ با رزولوشن 1080 در 1920 پیکسل، توانایی ارائه رفرش ریت 60 هرتز را دارد. قلب تپنده این لپ تاپ را پردازنده نسل دهمی قدرتمند Intel Core i5 10300H با فرکانسی در بازه 2.5 تا 4.5 گیگاهرتز تشکیل می دهد که با توجه به پردازنده گرافیکی GEFORCE GTX1650، باید گفت که این لپ تاپ توانایی ارائه عملکرد خوب و کاملا قابل قبولی را با توجه به قیمت در نظر گرفته شده خواهد داشت.

همچنین استفاده از یک SSD Nvme فوق سریع PCIE با 512 گیگابایت حافظه که قابلیت نصب بازی و نرم افزارهای سنگین با سرعت لودینگ بالا را ممکن می سازد، تجربه مثبت دیگری است که این لپ تاپ برای شما به ارمغان خواهد آورد. این لپ تاپ یک باتری سه سلولی لیتیوم یونی با توان خروجی 48 وات ساعت دارد که به وسیله یک آداپتور 150 واتی در سریع ترین زمان شارژ می شود. از دیگر مشخصات این محصول می توان به 2 پورت USB 3.2 Gen 1، یک پورت USB 2.0، یک پورت Type-C USB3.2 Gen2، پورت HDMI اشاره کرد. این لپ تاپ گیمینگ ایسوس با حدود قیمت 26,000,000 تومان در فروشگاه اینترنتی وبلاگ گپ و گفتگو به فروش می رسد.

6. لپ تاپ 13 اینچی اپل مدل MacBook Air MGN63 2020

لپ تاپ غول فناوری آمریکایی یعنی اپل نسبت به لیست هفته گذشته محبوب ترین لپ تاپ های فروشگاه وبلاگ گپ و گفتگو یک رتبه تنزل داشته و در جایگاه ششم لیست این هفته ما واقع شده است. مک بوک ایر 2020 اپل، همان طور که احتمالا در جریان هستید، نخستین لپ تاپ اپل با پردازنده مبتنی بر ARM کوپرتینویی ها موسوم به M1 است که عملکرد فوق العاده ای دارد. این لپ تاپ به لحاظ ظاهر و طراحی هیچ تفاوتی با نسخه اینتل ندارد و همانند گذشته است. تراشه M1 این لپ تاپ، توان پردازشی لازم کاربر را با بهره وری بالاتر و مصرف انرژی کمتر فراهم می سازد. این تراشه با گرافیک 7 هسته ای درون مک بوک ایر به کار می رود که در این نسخه، پردازنده مرکزی 8 هسته ای و واحد پردازش عصبی 16 هسته ای در دسترس هست.

اپل می گوید CPU داخل تراشه M1 به لطف 4 هسته قدرتمند و 4 هسته کم مصرفش در مجموع بالغ بر 3.5 برابر و GPU هشت هسته ای آن هم تا 5 برابر سریع تر از نسل گذشته عمل می کنند. مک بوک ایر 2020 اپل، جک 3.5 میلی متری هدفون و دو پورت USB 4 با پشتیبانی از USB 3.1 Gen 2 (پهنای باند 10 گیگابیت برثانیه) و تاندربولت 3 (پهنای باند 40 گیگابیت برثانیه) را دراختیار کاربر می گذارد. این پورت ها هم اکنون از گرافیک اکسترنال پشتیبانی نمی کنند؛ اما به یاری آن ها می توان یک نمایشگر اکسترنال با وضوح 6K و نرخ رفرش ریت 60 هرتز را به مک بوک ایر متصل کرد. این لپ تاپ قدرتمند غول فناوری آمریکایی ضمن کاهش قیمت نسبت به هفته گذشته با حدود قیمت 29,800,000 تومان برای فروش در اختیار کاربران قرار گرفته است.

7. لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل ThinkBook 15-F

رتبه هفتم لیست محبوب ترین لپ تاپ های فروشگاه وبلاگ گپ و گفتگو این هفته را کننده ای از شرکت پیروز لنوو به نام ThinkBook 15-F تشکیل می دهد. لپ تاپ ThinkBook 15 جزء سری های میان رده شرکت لنوو واقع شده است که در سال 2021 رونمایی شده و مجهز به پردازنده های نسل 11 شرکت اینتل است. این لپ تاپ با تلفیقی از دو سری ThinkPad و IdeaPad ساخته شده است یعنی در کنار ظرافت و زیبایی به ارث برده از سری IdeaPad، استحکام سری ThinkPad را هم یدک می کشد. استفاده از ترکیب فلز و پلاستیک بسیار باکیفیت باعث شده تا ضخامت این لپ تاپ 18.9 میلیمتر و وزن آن 1.7Kg باشد که اعدادی فوق العاده برای یک لپ تاپ 15.6 اینچ محسوب می شوند.

تفاوت این لپ تاپ تا با سری ThinkBook 15-IIL در طراحی قاب پشتی و پردازنده جدیدتر است. این محصول دارای حافظه بسیار سریع SSD با 256 گیگابایت ظرفیت بوده و می تواند سرعت بالایی را به شما هدیه دهد. لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل ThinkBook 15-F با پردازنده مرکزی i3 مناسب استفاده روزمره و عمومی است. نمایشگر 15.6 اینچی این لپ تاپ پنلی از جنس TFT LED-backlit LCD دارد که با رزولوشن Full HD 1920 x 1080 در اختیار کاربران قرار می گیرد. از دیگر مشخصات این لپ تاپ شرکت لنوو می توان به 2 پورت USB 3.0، 2 پورت USB Type-C، باتری سه سلولی 45WHr، چهار گیگابایت حافظه رم و شش مگابایت حافظه کش اشاره کرد. لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو ThinkBook 15-F با قیمت 14,800,000 تومان برای فروش در فروشگاه اینترنتی وبلاگ گپ و گفتگو واقع شده است.

8. لپ تاپ 14 اینچی ایسوس مدل R465FA-EB028

لپ تاپ دیگری که از شرکت ایسوس رتبه هشتم لیست این هفته را به خودش اختصاص داده، لپ تاپ R465FA-EB028 است. باید خاطر نشان کنیم که این محصول در لیست هفته گذشته ما، جایگاه نهم را به خودش اختصاص داده بود. این لپ تاپ با نمایشگر 14 اینچی IPS و با رزولوشن 1080 در 1920 پیکسل Full HD کیفیت بسیار خوبی را در اختیار کاربران قرار می دهد. این محصول به واسطه قابلیت ها و امکاناتی که دارد، علاوه بر کاربری معمول روزمره، برای کاربری مالتی مدیا سبک هم مناسب است. بدنه این لپ تاپ ایسوس 15.9 میلی متر ضخامت و 1.4 کیلوگرم وزن دارد و برای جابه جایی دائمی آن مشکل خاصی نخواهید داشت.

پردازنده این محصول i3 بوده و می تواند تا حد معقول و نرمال و معمولی پردازش های شما را انجام دهد. پورت های متعدد و متنوعی از جمله 2 پورت USB 2.0 و 1 پورت USB 3.2 و پورت های HDMI، USB Type-C روی لبه های لپ تاپ R465FA دیده می شود که با استفاده از آن ها می توان انواع ابزارهای جانبی را بدون نیاز به هیچ مبدلی به این محصول متصل و از آن ها استفاده کرد. باتری دو سلولی 37 وات ساعت از نوع لیتیوم-یون این لپ تاپ هم منبع انرژی آن را تأمین می کند. این لپ تاپ شرکت ایسوس حدود 10,540,000 تومان قیمت دارد.

9. لپ تاپ 15.6 اینچی HP مدل 255 G8

کننده شرکت HP در لیست محبوب ترین لپ تاپ های این هفته ما جای دارد و رتبه نهم را از آن خود کرده است. HP یکی از مطرح ترین شرکت های پیشگام در عرصه تولید لپ تاپ و محصولات الکترونیکی است. لپ تاپ های HP از تنوع مطلوب و مناسبی برخوردار هستند و در زمینه های مختلف کاربردی هستند. یکی از مدل های خوب طراحی شده به وسیله این برند 255 G8 2R9B7EA است. مدل 255 G8 2R9B7EA با یک ظاهر ساده و زیبا برای انجام کارهای روزمره و اداری طراحی و روانه بازار شده است. این لپ تاپ حدود 1.7 کیلوگرمی با ضخامت کمتر از 20 میلی متر شما را برای حمل و نقل آن دچار مشکل نخواهد کرد.

این مدل با پردازنده Ryzen 3 مدل 3250U که محصولی از شرکت AMD است می تواند در پردازش کارهای میانه و حتی نیمه سنگین شما را یاری کند. مدل 255 G8 2R9B7EA با 1000 گیگابایت حافظه از نوع هارددیسک فضای نسبتا ایدئالی را برای ذخیره سازی اطلاعات در اختیار شما قرار خواهد داد. این لپ تاپ آماده اتصال به تمام تجهیزات جانبی شما است و برای مطابقت با نیازهای تجاری از یک پورت USB Type-C، یک پورت RJ-45 و یک پورت HDMI بهره می برد. ظرفیت حافظه رم آن 4 گیگابایت است که عدد معمولی به شمار می رود. همچنین باید خاطر نشان کنیم که نمایشگر 15.6 اینچی این محصول پنلی از جنس LED backlight دارد که با رزولوشن 1366 در 768 HD در اختیار کاربران قرار می گیرد. در ضمنً یک باتری سه سلولی با ظرفیت 41 وات ساعت از نوع لیتیوم-یونی منبع انرژی این لپ تاپ را تأمین می کند. در مجموع این مدل از محصولات HP را می توان یک گزینه مناسب و اقتصادی برای انجام کارهای روزمره و میانه دانست. شما می توانید لپ تاپ 255 G8 2R9B7EA اچ پی را با قیمت 17,500,000 تومان از فروشگاه وبلاگ گپ و گفتگو خریداری نمایید.

10. لپ تاپ 15.6 اینچی ایسوس مدل X543MA-DM1098

در نهایت می رسیم به کننده دیگری از شرکت ایسوس یعنی مدل X543MA-DM1098 که دهمین لپ تاپ محبوب این هفته تلقی می شود. این محصول در لیست هفته گذشته ما در رده هفتم قرار داشت. لپ تاپ مدل X543MA-DM1098 ایسوس مجهز به نمایشگر 15.6 اینچی TFT LED-backlit LCD با رزولوشن 1080 در 1920 پیکسل Full HD است. قلب تپنده این لپ تاپ را پردازنده Celeron تشکیل می دهد که 4 گیگابایت حافظه رم از نوع DDR4 و 1 ترابایت حافظه از نوع SSD آن را همراهی می کنند. درباره پردازنده گرافیکی این لپ تاپ هم باید گفت که از UHD Graphics 600 بهره می برد.

منبع تغدیه این محصول باتری لیتیوم-یون 3 سلولی با ظرفیت 33 وات ساعت است که ایسوس وعده شارژدهی 6 ساعته را به کاربران این لپ تاپ داده است. از دیگر قابلیت های این لپ تاپ ایسوس می توان به وزن 1.9 کیلوگرمی، حافظه کش 4 مگابایت، بلندگوهای داخلی استریو 2 وات با تکنولوژی ASUS SonicMaster، تاچ پد با پشتیبانی از فرمان های چند لمسی، دو پورت USB 2.0 و یک پورت USB 3.0 اشاره کرد. لپ تاپ 15.6 اینچی مدل X543MA-DM1098 ایسوس با حدود قیمت 8,640,000 تومان در فروشگاه اینترنتی وبلاگ گپ و گفتگو برای فروش در دسترس کاربران قرار گرفته است.

منبع: دیجیکالا مگ

به "10 لپ تاپ محبوب در خبرنگاران (10 بهمن 1400)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 لپ تاپ محبوب در خبرنگاران (10 بهمن 1400)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید