نگاهی به فیلم آواز قو (Swan Song)

به گزارش وبلاگ گپ و گفتگو، بنجامین کلری (کارگردان و نویسنده) این نخستین فیلم خودش را بر اساس قصه ای اخلاقی ساخته است که ترکیبی از ژانر های علمی تخیلی و عاشقانه است. فیلم با صحنۀ اولین دیدار کامرون و همسرش پاپی (نائومی هریس) شروع می گردد و به تدریج به شرایط امروزی کامرون می رسد تا نشان دهد که چه شرایطی در شکل گیری تصمیم کامرون موثر بوده اند.

نگاهی به فیلم آواز قو (Swan Song)

به گزارش وبلاگ گپ و گفتگو؛ یکی از اولین فلاش بک هایی که از خانوادۀ تاکر می بینیم، صحنه ای است که هوگو (دکس ری) دارد با دائی اش دربارۀ کلون ها (شبیه سازی های ژنیتیکی) صحبت می نماید و مادرش به او می گوید که باید بین آدم ها و کلون ها تفاوت قائل گردد. در یکی از صحنه های زمان حال، دکتر اسکات برای اقناع کامرون او را به یک بنگاه معاملات ملکی می فرستد. او در آنجا زن شاغلی به نام کیت را می بیند که دارد با دخترش صحبت می نماید. سپس کامرون با کیت واقعی دیدار می نماید که به خاطر بیماری در حال مرگ است. کیت واقعی از کامرون می پرسد که کار کیت (بدلی) چگونه است؟ و کامرون به چشم خودش دیده است که او واقعا کارش را خوب انجام می دهد.

ما می توانیم حس کنیم که بین آدم های بالغ خانوادۀ تاکر مسئله ای وجود دارد؛ مسئله ای که بالاخره پاپی در یک صحنۀ خیلی احساس برانگیز آن را مطرح می نماید. در همین احوال، نسخۀ کپی کامرون به نام جک در حال ساخته شدن است. ماهرشالا علی نقش این دونسخه از یک فرد را خیلی با ظرافت ایفا نموده است؛ او هم نگرانی تاکر را نشان می دهد و هم حالت حمایت گرانۀ جک را. کارگردان سعی نموده که مقداری تعلیق در صحنۀ آخر فیلم ایجاد کند که تا مقدار ای پیروز شده است. فیلم در نشان دادن احساسات انسانی (به ویژه اندوه) و نیروی شفابخش هنر های خلاقانه پیروز است. این فیلم پرسشی دربارۀ اخلاق پزشکی مطرح می نماید که بر سراسر فیلم سایه انداخته است.

طراحی فیلم به گونه ای است که زندگی به وجود آمده به وسیله فناوری را با زندگی طبیعی مقایسه می نماید و از این جهت یادآور فیلم ای. آی اسپیلبرگ است. اگرچه کلری (کارگردان) در این فیلم به مسئلۀ حقوق کلون ها اشاره می نماید، اما اصلی ترین مضامین فیلم عشق و همدلی هستند. آواز قو داستانی عاشقانه دربارۀ فداکاری است، اما در عین حال به مسئلۀ اخلاقی حقوق بازمانده ها هم پرداخته است.

  • کارگردان و فیلمنامه نویس: بنجامین کلری (Benjamin Cleary).
  • بازیگران: ماهرشالا علی (Mahershala Ali)، نائومی هریس (Naomie Harris)، و دیگران.
  • امتیاز: 7.8/10

منبع: reelingreviews.com

منبع: فرارو

به "نگاهی به فیلم آواز قو (Swan Song)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به فیلم آواز قو (Swan Song)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید