ناتوانی کارمندان آمریکایی در برنامه ریزی برای تعطیلات

به گزارش وبلاگ گپ و گفتگو، تحقیقات نشان می دهد که کارمندان آمریکایی نمی توانند برای تعطیلات خود به خوبی برنامه ریزی نمایند و این باعث از دست رفتن روزهای تعطیل آن ها می گردد.

ناتوانی کارمندان آمریکایی در برنامه ریزی برای تعطیلات

کمتر از نیمی از آمریکایی ها (49 درصد) هرساله برای تعطیلات خود برنامه ریزی می نمایند. طبق تحقیقاتی که به تازگی اجرا شده است؛ روزهای تعطیل با کمبود برنامه های مطمئن می گذرد. درصد افرادی که برنامه ریزی می نمایند، برای برنامه های شخصی 49 درصد، برنامه های کاری 57 درصد و برنامه های بچه ها 50 درصد است.

این تحقیق روی 2076 کارمند آمریکایی اجرا شده است. سران ملی تصمیم دارند که آمریکایی ها را تشویق به برنامه ریزی از اوایل سال برای تعطیلات آخر سال نمایند. آمریکایی ها با انباشته کردن 662 میلیون روز تعطیل، هزینه ای 236 بیلیون دلاری در اقتصاد آمریکا ایجاد نموده اند.

Katie Denis رئیس تحقیقاتی این پروژه گفت:

در ابتدای سال تقویم پر از فرصت است و برترین زمان برای برنامه ریزی تعطیلات است. آمریکایی هایی که می خواهند از زمان تعطیلات خود استفاده بیشتری ببرند؛ می توانند خود را در موقعیت بهتری قرار دهند تا کارها را با برنامه ریزی به پیش ببرند و درخواست های آن ها احتمالاً به وسیله رئیس هایشان تأیید می گردد.

کمبود برنامه ریزی در اداره ها نیز تأثیرگذار است. تقریباً همه مدیران (نزدیک به 91 درصد) کوشش می نمایند به درخواست های تعطیلات جواب مثبت بدهند؛ اما 43 درصد می گویند گاهی اوقات نمی توانند؛ چرا که کارمندان برای تعطیلات در زمان مناسب خبر نمی دهند. تقریباً نیمی از کارکنان برای یک هفته تعطیلات از 6 هفته قبل یا حتی کمتر اعلام می نمایند و تنها 19 در صد از آن ها 3 ماه یا بیشتر اعلام می نمایند.

ممکن است کارمندان از این که زودتر اعلام نمایند، بترسند. تقریباً یک چهارم کارمندان می ترسند که رئیسشان با برنامه تعطیلاتی که خیلی زود اعلام می نمایند، موافقت نکند؛ اما اکثریت قریب به اتفاق مدیران می گویند این خیلی مفید است که کارمندان از ابتدای سال اقتصادی شرکت، برنامه تعطیلات خود را اعلام نمایند و فکر می نمایند کارکنانی که برنامه هایشان را پیش از این پیش اعلام می نمایند مسئولیت پذیرتر هستند. برنامه ریزی پیشرفته باعث می گردد کارمندان هنگام برگشت به کار با حجم کمتری از کارهای روبرو شوند. امروزه اکثریت کارکنان هنگام بازگشت از تعطیلات خود با حجم زیادی از کار روبرو می شوند.

اقای دنیس می گوید:

هیچ کس نمی خواهد زمان تعطیلات با ارزش خود را، با استرس کاری که قرار است در آینده انجام دهد، بگذراند. برنامه ریزی قبل از تعطیلات باعث می گردد تعطیلات لذت بخش تر شوند. جای تعجب نیست که همواره افرادی که برنامه ریزی می نمایند افراد شادتری هستند.

افرادی که برنامه ریزی می نمایند مزیت بیشتری نسبت به بقیه افراد دارند. بر اساس تحقیقی که بر روی تعطیلات آمریکایی ها در سال 2017 اجرا شده است، کارمندانی که برای روزهای تعطیل خود برنامه ریزی می نمایند، از زمان تعطیلات خود استفاده بیشتری می نمایند، بیشتر استراحت می نمایند و احساس شاد بودن بیشتری نسبت به افرادی که برنامه ریزی نمی نمایند، دارند. بعلاوه این افراد در کار خود احساس رضایت بیشتری دارند.

برای یاری به برنامه ریزی کردن آمریکایی ها، پروژه تایم آف یک ابزار برنامه ریزی تعطیلات راه اندازی نموده است که به کارمندان اجازه می دهد تعداد روزهایی که می توانند مرخصی بگیرند را وارد نمایند و نحوه گذراندن آن ها را در تقویم خود برنامه ریزی نمایند؛ آنها می توانند آن را با خانواده و دوستان و حتی رئیسشان به اشتراک بگذارند. سازمان های مسافرتی نیز تخفیف ها و برنامه های سفر برای تعطیلات را ارائه می دهند.

کویت دبون، مدیر ارتباطات این پروژه می گوید:

اکنون زمان آن فرا رسیده است که آمریکایی ها تقویم و زمان تعطیلات خود را اصلاح نمایند. سال 2018 سالی است که با چک فهرست سفر سپری می گردد.

منبع: کجارو

به "ناتوانی کارمندان آمریکایی در برنامه ریزی برای تعطیلات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناتوانی کارمندان آمریکایی در برنامه ریزی برای تعطیلات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید