شایا اسدی: کارگاه نت خوانی دشیفر برگزار می شود

به گزارش وبلاگ گپ و گفتگو، تهران (پانا) - شایا اسدی از برگزاری کارگاه نت خوانی دشیفر در اواسط اسفند ماه سال جاری خبر داد.

شایا اسدی: کارگاه نت خوانی دشیفر برگزار می شود

شایا اسدی مدرس و مدیر آکادمی شایا اسدی گفت: کارگاه نت خوانی دشیفر 14 اسفند ماه سال جاری از سوی آکادمی شایا اسدی برگزار می شود. ما با واژه دشیفر در موسیقی آشنا هستیم که به معنی اجرای یک قطعه با ساز بدون تمرین قبلی و در لحظه است.

وی در ادامه اعلام نمود: اما معنی واژه دشیفر در نت خوانی فرق دارد و به معنی خواندن یک ملودی بدون کمک گرفتن از ساز است به این صورت که با نگاه کردن به یک ملودی بتوانیم صدای آن ملودی را در ذهنمان ایجاد کنیم و در نهایت آن را بخوانیم.

این مدرس اضافه کرد: به دست آوردن این مهارت از واجب ترین و مهم ترین مهارت ها برای یک موسیقی دان است. دوره اول این کارگاه که شامل 4 جلسه 2 ساعته است هنرجویان ابتدا با پله های اصواتی و درجات گام ماژور آشنا می شوند ولی نه با الگوی دو ماژور بلکه با اعداد با درجات گام ماژور آشنا می شوند چرا که امروز وابستگی هنرجویان به گام دو ماژور سبب شده در این تنالیته راحت نت خوانی کنند و دیکته موسیقی بنویسند ولی به محض اینکه تنالیته عوض شود کلا این توانایی را از دست می دهند و یا بسیار ضعیف می شوند.

مدیر آکادمی شایا اسدی در پایان گفت: تنها دلیل این اتفاق این است که متاسفانه در بیشتر کلاس ها تمرکز نت خوانی و دیکته موسیقی در یک تنالیته خاص مثل دو ماژور صورت می گیرد که بسیار اشتباه است. دستاورد هنرجویان در طول این مجموعه کارگاه های دشیفر نت خوانی و نت خوانی کردن در تمامی گام های ماژور و انواع مینور با تسلط یکسان و بدون کمک گرفتن از ساز و فقط با نگاه کردن به خط ملودی است.

منبع: خبرگزاری پانا

به "شایا اسدی: کارگاه نت خوانی دشیفر برگزار می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شایا اسدی: کارگاه نت خوانی دشیفر برگزار می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید