دکور کلینیک زیبایی با ایده ها و اصول انتخاب رنگ، مبل و نورپردازی مناسب

به گزارش وبلاگ گپ و گفتگو، دکور کلینیک زیبایی بیشتر از هر شغل و صنعت کاری دیگری نیازمند توجه به زیبایی و حفظ اصول طراحی است. به عبارت دیگر هر بیمار یا فردی که وارد کلینیک زیبایی می گردد، اول از همه شما را براساس ظاهر کلینیک قضاوت می نماید. بنابراین اگر به فکر طراحی مجدد یا طراحی دکوراسیون کلینیک زیبایی از پایه هستید باید به طراحی ظاهری و اصول دکوراسیون توجه زیادی داشته باشید. در این مطلب قصد داریم در خصوص مبلمان کلینیک زیبایی، ترکیب رنگ فضای داخلی، نورپردازی و بسیاری از موارد دیگر که به شیک شدن فضای کاری و جلب توجه مشتریان یاری می نماید بپردازیم.

دکور کلینیک زیبایی با ایده ها و اصول انتخاب رنگ، مبل و نورپردازی مناسب

اصول طراحی دکور کلینیک زیبایی

برای اینکه دکور کلینیک زیبایی شیک و لوکس داشته باشید باید به چندین نکته و اصل مهم توجه داشته باشید. در ادامه مهمترین ایده های طراحی دکوراسیون داخلی را آنالیز نموده ایم:

رنگ مناسب مطب زیبایی:

رنگ کلینیک زیبایی نقش بسیار مهمی دارد و القا نماینده حس آرامش و امنیت به مشتریان و بیماران باشد. چه رنگی برای دکور کلینیک زیبایی مناسبتر است؟

در قسمت های طویل مثل راهروهای کلینیک زیبایی از رنگ های گرم یا تیره برای دیوار پس زمینه بهره ببرید مثل رنگ قرمز، نارنجی، آبی یا رنگ های کمی روشنتر مثل زرد و سیاه. برای دیوارهای جانبی از رنگ های خنک و روشن مثل خاکستری، سفید و تناژهای پاستیلی بهره ببرید. در بخش سالن انتظار یا قسمت اصلی دکور کلینیک زیبایی مهمترین قسمت، کف سالن است. رنگ کف سالن زیبایی بهتر است رنگی متضاد با دیوارها انتخاب گردد تا رنگ دیوارها روشنتر بنظر برسد. به عنوان مثال چنانچه از رنگ سفید برای دیوارها استفاده نموده اید، برای سرامیک یا سنگ کف، رنگ مشکی انتخاب نمایید.

از گیاهان بهره ببرید:

دکوراسیون کلینیک پوست و زیبایی باید با المان های طبیعی مثل گیاهان سبز و تصفیه نماینده هوا پوشانده گردد. کلینیک های پوست و زیبایی احتیاج به محیط و هوای تمیز و پاک و سرشار از المان های طبیعی دارند. بنابراین استفاده از گیاهان مخصوص آپارتمانی و داخلی برترین گزینه هستند.

استفاده از آینه ها را از قلم نیاندازید:

نقش آینه ها در دکور کلینیک زیبایی اهمیت بسیار زیادی دارد. خانم هایی که به سالن زیبایی می آیند دوست دارند که مدام خود را در آینه چک نمایند و خودشان را با قبل و بعدشان مقایسه نمایند. آینه ها با بازتاب مناسب نور محیط به بزرگتر نشان دادن کلینیک زیبایی هم یاری می نمایند. از طرفی هر چقدر مدل و فرم آینه هایی که برای دکور کلینیک زیبایی انتخاب می کنید بهتر و مناسبتر باشند، فضای شما را شیکتر نشان خواهند داد.

اگر سبک دکور کلینیک زیبایی شما، سبک مینیمالیستی است از آینه های مستطیلی ساده و بدون تزیینات خاص بهره ببرید. اما اگر در پی سبک مینیمالیستی و کمی تزییناتی هستید، آینه مستطیلی با کمی گوشه تزیینی یا لبه منحنی بهره ببرید.

اگر دکور کلینیک زیبایی خود را تازه طراحی نموده اید از آینه های با اشکال هندسی ساده استفاده نمایید. اگر سبک دکور کلینیک پوست و زیبایی شما، سلطنتی و لوکس است از آینه های با طرح های تزیینی بهره ببرید. حتی می توانید در گوشه ای از آینه های کلینیک، لوگو یا برندتان را بگذارید.

نورپردازی:

نورپردازی دکور کلینیک زیبایی اهمیت بسیار بالایی دارد ولی نور طبیعی و نورگیری عالی نسبت به هر نوع نورپردازی در اولویت است. اما لزوما به معنای این نیست که از پنجره های بزرگ یا تعداد زیادی پنجره بهره ببرید. اگر در ابتدای طراحی فضای دکور کلینیک زیبایی هستید، نحوه قرارگیری پنجره ها را به گونه ای انتخاب کنید که محل انتظار بیماران یا مراجعه نمایندگان پرنور باشد. بعلاوه قسمتی که محل آرایش و زیبایی باید نورگیری خوبی داشته باشد تا کمتر از لامپ جلو آینه بهره ببرید.

توجه داشته باشید که در سالن زیبایی، مشتریان خود را به وسیله آینه ها با شرایط قبلی خود مقایسه می نمایند. در صورتی که زیباتر و شیکتر به نظر نرسند از خدمات شما ناراضی خواهند شد. بنابراین از لامپ های با نور گرم در اطراف آینه ها بهره ببرید ولی مراقب باشید که سایه نور لامپ روی مشتری نباشد.

مبل کلینیک زیبایی:

مهمترین چیزی که باید موقع انتخاب مبل کلینیک زیبایی به آن دقت کنید، رنگ مبل است. در صورتی که سبک مبل مدرن و ترند روز است از همه رنگ ها می توانید بهره ببرید. اما توصیه ما این است که از رنگ های خاصی مثل سفید، قهوه ای، آبی و تناژهای مختلف ارغوانی استفاده نکنید.

برترین مبل کلینیک زیبایی با سبک کلاسیک مبل هایی هستند که رنگ آنها قرمز تیره، سبز تیره، سفید شکری و زرد اخرایی باشد. این نوع رنگ ها پرستیژ و تأثیرگذاری فضای دکور کلینیک زیبایی را بیشتر می نماید.

اگر سبک روستیک انتخاب نموده اید تناژهای گرم برترین گزینه برای مبل دکور کلینیک زیبایی هستند. به عنوان مثال رنگ های نارنجی، قرمز و انواع مختلف رنگ زرد گزینه خوبی هستند. بعلاوه در بعضی مواقع می توانید رنگ های مختلف آجری و تناژهای مختلف آبی را هم بهره ببرید. اما آبی روشن و صورتی بهتر هستند.

در صورتی که مبل دکور کلینیک زیبایی دارای کلاف و پایه های از جنس استیل است و ظاهر مینیمال دارد، از رنگ های خاکستری، سبز زیتونی، نارنجی یا حتی مشکی و بنفش انتخاب کنید.

دقت داشته باشید که جدای از رنگ مبلمان دکور کلینیک زیبایی، فرم و مدل مبلمان هم اهمیت بالایی دارد. در کلینیک های پوست و زیبایی مبلمان راحتی و پاف های مختلف محبوبیت بسیار بیشتری دارند و تقریبا می توان گفت که هیچ فردی برای دکور کلینیک زیبایی خود در پی سبک های سلطنتی و غیره نیست چون اصلا برای نشستن طولانی مدت طراحی نشده اند.

حریم خصوصی:

حفظ حریم خصوصی در دکور کلینیک زیبایی اهمیت بسیار بالایی دارد بنابراین برای بعضی خدمات بهتر است که جدا نماینده های فضا مثل پارتیشن، دیوار کاذب، پاراوان و مشابه آن را نصب کنید. در ضمن از جنس و مدلی بهره ببرید که از سمت بیرون دید نداشته باشد.

طراحی و دیزاین سقف:

همانطور که گفتیم ظاهر دکور کلینیک زیبایی اهمیت بسیار بالایی دارد. طراحی و دیزاین سقف برای شیک و زیباتر کردن فضای شما بسیار مهم است. گزینه های زیادی برای تزیین سقف کلینیک زیبایی دارید که از جمله آنها می توان به سقف های کشسان، کناف، پی وی سی و انواع مدل های سقف کاذب اشاره نمود. نورپردازی سقف با نور مخفی و انتخاب رنگ مناسب با نورپردازی کلی فضا هم بسیار اهمیت دارد.

منبع: اتاق

به "دکور کلینیک زیبایی با ایده ها و اصول انتخاب رنگ، مبل و نورپردازی مناسب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دکور کلینیک زیبایی با ایده ها و اصول انتخاب رنگ، مبل و نورپردازی مناسب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید