خبرنگاران مجلس و دولت باید با تعامل حرکت نمایند

به گزارش وبلاگ گپ و گفتگو، کرج -خبرنگاران- نماینده مردم شهرستان های ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان درمجلس شورای اسلامی گفت: مجلس و دولت باید مسائل مردم را با تعامل اولویت بندی نمایند تا بسترپاسخگویی به مطالبات جامعه مهیا گردد.

خبرنگاران مجلس و دولت باید با تعامل حرکت نمایند

علی حدادی روز یکشنبه درگفت و گو با وبلاگ گپ و گفتگو با اشاره به اینکه انتظار ازیک مجلس انقلابی، ارزش مداری، اخلاق محوری و ولایت مداری است، اظهارداشت: مطالبه گری و نظارت بردستگاه ها وظیفه مجلس است اما این وظایف با رعایت اخلاق به تقویت کارآمدی نظام دینی منجر می شود.

وی اعلام نمود: رهبر معظم انقلاب اختلاف و تنش میان قوا را درشرایط فعلی خلاف عقلانیت دانسته لذا سخنان ایشان برای ما حجت و معیار است.

وی توضیح داد: همانقدرکه باید مسوولان به ظرفیت ها و بنیه های مادی و معنوی قوی کشور توجه نمایند، نمایندگان نیز باید مطالبه گر خواسته های عمومی باشند از طرفی مجموعه رفتار و تعامل قوا باید به نحوی باشد که انسجام داخلی، وحدت ملی و اعتماد به نفس عمومی را تقویت کند تا مردم به آینده امید داشته باشند.

حدادی افزود: به طورقطع مجلس براساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب حرکت می نماید و آمادگی کامل برای تعامل با دولت وسایر نهادها را داشته و دارد و کوشش می نماید این حرکت تعاملی را با عمل به وظایف قانونی و در عین حال رعایت حدود قانونی و شرعی انجام دهد تا خروجی آن که حل مسائل جامعه است، عملی شود.

وی یکی از تاکیدات رهبر معظم انقلاب را تقویت مرکز نظارت بر رفتار نمایندگان ذکر کرد که لازمه کارآمدی چنین سازمان و هیئتی دقت درانتخاب اعضای آن و استمرار شفافیت در طول چهار سال فعالیت مجلس است.

این نماینده مجلس درادامه به مسائل معیشتی کشورپرداخت و گفت: شکاف طبقاتی زیادی براثر مسائل و گرانی ایجاد شده است، امروز به خاطر مسائل مدیریتی برنجی که با ارز 4200 تومانی وارد شده را باید هر کیلو گرم 18 هزار تومان بخریم، این هدررفت منابع به مدیریت بر می شود.

وی با بیان اینکه برای کاهش ارزش پول ملی باید فکری شود، اعلام نمود: تحریم ها باعث بروز این مسائل شده است اما تحریم نهایتاً 30 درصد در این شرایط تاثیردارد و 70 درصد مابقی آن به مسائل مدیریتی برمی شود.

حدادی یادآورشد: سوریه با وجود چند سال جنگ ارزش پول ملی خود را حفظ نموده است؛ ما هم با این ظرفیت ها و جوانانی که داریم اگرنگاه به بیرون و بیگانگان نداشته باشیم می توانیم مسائل را حل کنیم.

نماینده مردم طالقان ساوجبلاغ و نظرآباد درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید ازنگاه های مغرضانه سیاسی و جناحی در راه خدمات دهی به مردم پرهیزشود، ادامه داد: ادارات طالقان اختیارات لازم را ندارند و این موضوع سبب ایجاد مشکل برای مردم شده است.

وی بیان داشت: امروز در ایران اسلامی با وجود سرمایه های انسانی ارزشمند و منابع بزرگ توانمندی های بسیاری وجود دارد.

حدادی با بیان اینکه متاسفانه با ظرفیت های بزرگ علمی و توانایی و ظرفیت های بی نظیر خدادادی هنوز برخی چشم امید به خارج از کشور دارند، بیان نمود: دشمنان و بدخواهان ایران اسلامی چشم دیدن پیشرفت های کشور را ندارد.

وی توضیح داد: درزمان حاضر مردم در حوزه اشتغال و معیشت مسائل بسیاری دارند و ضروری است با تکیه بر توان داخل و اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی این مسائل رفع شود.

وی افزود: با ظرفیت ها و توانمندی های داخلی می توانیم ایران را بسازیم.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امورداخلی مجلس یادآورشد: یکی از مطالبات و انتظاراتی که امروز رهبری معظم انقلاب از مجلس دارند اصلاح قوانینی است که مانع جهش فراوری شده است.

وی با بیان اینکه ایجاد اشتغال و در راستای آن تامین معیشت مردم در اولویت امور قرار گرفته است،گفت: باید شناخت دقیق از واقعیت های جامعه و اولویت های مهم کشور داشته باشیم.

حدادی با بیان اینکه قانون را به باید به نفع مردم تدوین کرد، اضافه نمود: برخی قوانین موجود ایراد دارد اما در کنار آن برخی قوانین خوبی داریم که ضروری است نظارت بر قوانین دنبال شود.

وی گفت: بر این باوریم که باید از مسوولانی که صادقانه به مردم خدمت می نمایند حمایت کرد و در مقابل فساد، تبعیض، اهمال کاری برخی از مسوولان باید قاطعانه ایستاد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران مجلس و دولت باید با تعامل حرکت نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مجلس و دولت باید با تعامل حرکت نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید