وزیر ارشاد از ستاد نمایشگاه کتاب بازدید کرد، اسماعیلی: شعار ما خودکفایی در حوزه نشر است

به گزارش وبلاگ گپ و گفتگو، صبح امروز محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور علی رمضانی رئیس خانه کتاب و مسئول نمایشگاه مجازی کتاب تهران و یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزارت ارشاد از ستاد نمایشگاه مجازی کتاب تهران بازدید کرد.

وزیر ارشاد از ستاد نمایشگاه کتاب بازدید کرد، اسماعیلی: شعار ما خودکفایی در حوزه نشر است

به گزارش خبرنگار فرهنگی وبلاگ گپ و گفتگو، صبح امروز محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور علی رمضانی رئیس خانه کتاب و مسئول نمایشگاه مجازی کتاب تهران و یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزارت ارشاد از ستاد نمایشگاه مجازی کتاب تهران بازدید کرد.

طی این دیدار اسماعیلی از اپراتور های پاسخگویی سایت نمایشگاه و فرایند پاسخگویی آن ها به مشتریان بازدید کرد و فرآیند پاسخگویی را از یکی از آن ها جویا شد.

یاسر احمدوند در ادامه این مصاحبه عنوان کرد: گزارش ویژگی های نمایشگاه را آقای رمضانی عنوان خواهند کرد. به فضل خدا در این دوره با وجود توسعه کمی ناشران، هیچگونه اختلال جدی در فرایند ارائه خدمات نمایشگاه نداشتیم و همکاران ما خدمات خود را به خوبی و 24 ساعته ارائه دادند. استقبال خوبی هم از نمایشگاه صورت گرفت. این نمایشگاه آخرین آوار فرهنگی تولید شده را در معرض دید همگان قرار داد. کار پستی بسته ها از همان روز های ابتدایی شروع شد و بسکمک از بسته ها ارسال شده اند. امیدواریم از تجربیات این نمایشگاه در همه حلقه های نشر در چرخه ای مناسب بهره مند شویم. امیدواریم در اردیبهشت ماه سال آینده خدمات و شرایط بهتری را ارائه دهیم. این نمایشگاه صرفا یک سایت فروش کتاب نبود و یک حریان بزرگ فرهنگی در کشور بود. رویداد های فرهنگی متعددی در بستر این نمایشگاه برگزار گشت.

علی رمضانی پس از تشکر از حضور وزیر محترم ارشاد در ارتباط با نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه 2100 ناشر و با بیش از 200 هزار عنوان کتاب خضور دارند. کتاب های 10 سال اخیر ناشران در نمایشگاه وجود داشت و امروز 7 امین روز نمایشگاه است. ارسال کتاب برای خریداران رایگان بود. از 3 ام مردم خرید را شروع کردند. 210 هزار دانشجو، طلبه در سامانه برای بن اعتباری خرید ثبت نام مردند. باوجود اتمام بن های خرید مجددا امکان ثبت نام برای متقاضیان فراهم شد. این نمایشگاه به عنوان یک جریان ملی تدوین شد و از تمامی ارگان ها حضور داشتند و کمک رسانی کردند. سامانه های درگیر نمایشگاه حدود 17 سامانه هستند. علارغم چیزی که سال گذشته رخ داد ما امسال هیچ مشکل حیاتی ای نداشتیم و 500 حمله حیاتی را رفع کردیم و از سر گذراندیم.

محمدمهدی اسماعیلی در ادامه این نشست پس از تبریک فرارسیدن ایام فجر و تکریم این ایام و تشکر از برگزار کنندگان دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران عنوان کرد: من همیشه در میان ماموریت های خودم در وزارت ارشاد ماموریت کتاب را بسیار مهم و ویژه می دانم. مجموعه فعالیت کتاب در وزارت ارشاد و سازمان های تابعه اش همگی بایستی در فضای تعاملی حرکت کند که خروجی آن افزایش سرانه مطالعه در کشور باشد. جامعه ای که کتابخوان باشد اصالت و مقاومت فرهنگی بیش تری خواهد داشت. کشور ما در این سال ها در روبروه با یک شبیخون بزرگ فرهنگی است. کاری که دوستان ما در خانه کتاب و ادبیات ایران انجام می دهند به دلیل روبرو با سویه های کرونا بسیار ارزشمند است، اما هیچ چیز جای نمایشگاه فیزیکی را از هرجهت پر نمی کند. این تجربه با غنیمتی است، چون ما نشان دادیم حتی در دوران کرونا می توانیم ابتکار هایی از خود داشته باشیم که دسترسی همه مردم یکسان باشد و عدالت فرهنگی برقرار شود. بیشترین میزان خرید را در منطقه ها محروم داشتیم چرا که این منطقه ها دسترسی خیلی کمی به کتاب دارند. استقبال خیلی بیش تر از میزان توقع ما بود و ان شاءالله تصمیم بر تمدید یک روزه نمایشگاه داریم. این چرخه به صورت کامل مورد حمایت ما قرار می گیرد. شعار ما خودکفایی در حوزه نشر است که پیگیر آن هستیم. این سیاست قطعی ماست و دولت در آنچه که توان داشته باشد کوتاهی نخواهد کرد. تمامی شاخص هایی که در ابتدای دولت داشتیم محقق شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "وزیر ارشاد از ستاد نمایشگاه کتاب بازدید کرد، اسماعیلی: شعار ما خودکفایی در حوزه نشر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر ارشاد از ستاد نمایشگاه کتاب بازدید کرد، اسماعیلی: شعار ما خودکفایی در حوزه نشر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید