پایان سامانه ملی املاک و اسکان به کجا رسید؟

به گزارش وبلاگ گپ و گفتگو، سامانه ملی املاک و اسکان قرار است تا خردادماه امسال تحویل سازمان امور مالیاتی شود تا پس از آن مالیات بر خانه های خالی نیز به مرور اجرایی شود.

پایان سامانه ملی املاک و اسکان به کجا رسید؟

به گزارش گروه مالی خبرگزاری وبلاگ گپ و گفتگو، یکی از اقدامات مثبت وزارت راه و شهرسازی در سال 98 پیگیری ایجاد سامانه ملی املاک و اسکان بود که قرار است این سامانه مبنای معاملات قرار گیرد تا به وسیله آن، خانه های خالی به صورت دقیق تر شناسایی شود.

وزارت راه و شهرسازی چندین بار وعده داد تا سامانه ملی املاک در سال 98 تکمیل و در سال 99 به سازمان امور مالیاتی تحویل شود تا مقدمات اجرای مالیات بر عایدی املاک و مالیات برخانه های خالی اجرایی شود. انتها این سامانه در بهمن 98 رونمایی شد تا مقدمات تکمیل اطلاعات آن فراهم شود. یکی از ملزومات اجرای این سامانه ارتباط میان دستگاه های مختلف است که باید برقرار شود تا اطلاعات واحدهای مسکونی و تجاری به صورت کامل در آن ثبت شود.

در همین باره محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی درباره زمان تحویل سامانه به سازمان امور مالیاتی و اجرای نهایی گفت: امیدواریم تا انتها خرداد سال جاری اطلاعات سامانه ملی املاک و اسکان تکمیل و برای استفاده تحویل سازمان امور مالیاتی می شود.

وی اضافه نمود: مکاتبات لازم در این زمینه با دستگاه ها، سازمان ها و مراجع دولتی نظیر سازمان ثبت و اسناد، امورمالیاتی، شهرداری ها، وزارت صمت و همچنین دستگاه های خدماتی همچون آب، برق، گاز و مخابرات و غیره صورت گرفته است.

به گزارش وبلاگ گپ و گفتگو، طبق برآوردهای صورت گرفته وزارت راه و شهرسازی بیش از دو میلیون و 600 هزار واحد خانه خالی از سکنه تا کنون شناسایی شده است که در صورت عرضه این واحدها به بازار خرید یا رهن و اجاره می توان شاهد کاهش قیمت در این بازار بود.

4141

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "پایان سامانه ملی املاک و اسکان به کجا رسید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پایان سامانه ملی املاک و اسکان به کجا رسید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید