برطرف تنگناهای مالی مردم با بودجه ریزی برنامه محور

به گزارش وبلاگ گپ و گفتگو، تهران (پانا) - رییس سازمان برنامه و بودجه گفت، مردم از جهت مالی در تنگنا قرار گرفته اند، بنابراین همه برنامه ها باید برای برطرف این تنگناها بوده و الگوی بودجه ریزی مالی مبتنی بر برنامه و با موضوع رشد مالی باشد تا اثربخشی لازم را در زندگی مردم و کشور پیدا کند.

برطرف تنگناهای مالی مردم با بودجه ریزی برنامه محور

به گزارش مرکز اطلاع رسانی، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان برنامه و بودجه مسعود میرکاظمی با بیان اینکه هدف ما این است که سطح رفاه تمامی مردم بالا رود، گفت: مردم از جهت مالی در تنگنا قرار گرفته اند، بنابراین همه برنامه ها باید برای برطرف این تنگناها باشد. باید الگوی بودجه ریزی مالی مبتنی بر برنامه و با موضوع رشد مالی باشد و از پروژه محوری به سمت اقتصاد محوری حرکت کرد تا اثربخشی لازم را در زندگی مردم و کشور پیدا کند.

وی با تأکید بر اینکه هر چه سریع تر باید با مشارکت همه استان ها و دستگاه های ذیربط ساختار تازه بودجه ترسیم و نهایی گردد، ادامه داد: باید صندلی توسعه استان در تمامی بخش ها با توجه به نتایج پروژه آمایش سرزمین معین گردد. سپس با مشخص این نقش و صندلی، شاخص های مالی هدف گذاری و محقق گردد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه ضروری است راهبردهای توسعه ای را اصلاح کرد گفت: راهبردهای توسعه مبتنی بر توزیع درآمدهای نفتی که میراث بجای مانده از شروع دولت های سازندگی در کشور است بدون انجام مطالعات عمیق روینمودهای توسعه ای شرایط مالی را روز به روز پیچیده تر و سخت تر نموده است که عزم دولت سیزدهم در اصلاح این راهبردها خواهد بود.

معاون رئیس جمهوری اضافه نمود: در کشور، از نظر زیرساخت ها اقدامات ماندگاری شده و یا در حوزه علم و فناوری پیشرفت های خوبی به وجود آمده، اما این اثر بخشی لازم را در افزایش رشد مالی به ارمغان نیاورده است. برای اثربخش کردن زیرساخت های موجود ضروری است در سیاست های کلان راهبردی توسعه بازنگری گردد.

میرکاظمی ادامه داد: اساس کار این است که در جهت گیری های توسعه بازنگری گردد و بتوان با روش های علمی، رشد مالی را در هر استان محاسبه و سپس روی سهم هر بخش فراوری و خدمات به تفکیک حوزه های مختلف تا سطح شهرستان با مشخص وظایف هر بخش تمرکز کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با تأکید بر اینکه در بودجه سال 1401 باید شاخص های کلان مالی هدف گیری گردد، توضیح داد: در بخش صنعت، خیلی از استان ها ظرفیت بالایی دارند که باید مورد استفاده قرار گیرد. باید به نحوی از این ظرفیت ها و تبدیل بسیاری از دارایی های غیر مولد برای پشتیبانی این برنامه ها استفاده کرد که با کنترل ماهانه مؤلفه های جزیی، نحوه شکل گیری شاخص های کلان تحت نظارت و کنترل درآید تا اطمینان حاصل گردد که به تحقق شاخص های کلان نزدیک شویم.

لازم به ذکر است در ابتدای سومین جلسه ستاد بودجه سال 1401 کل کشور، گزارشی از شرایط طرح ها و پروژه های عمرانی ارائه و سپس اعضای ستاد بودجه سال 1401، اولویت های بودجه، منابع موجود و نحوه نظارت بر طرح های عمرانی مطرح و مقرر شد الگوی بودجه ریزی مالی مبتنی بر شاخص های کلان مالی کشور در کارگروه های تشکیل شده تدوین گردد.

اولین جلسه ستاد تدوین لایحه بودجه سال1401 با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه، معاونان، روسای امور و مشاوران این سازمان در ابتدای شهریور ماه تشکیل و تا به امروز 3 جلسه در رابطه با بودجه سال آینده برگزار شده است.

منبع: خبرگزاری پانا

به "برطرف تنگناهای مالی مردم با بودجه ریزی برنامه محور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برطرف تنگناهای مالی مردم با بودجه ریزی برنامه محور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید