خبرنگاران 3هزار و 129 کیلوگرم زغال قاچاق در چهارمحال و بختیاری کشف شد

به گزارش وبلاگ گپ و گفتگو، شهرکرد- خبرنگاران- مدیرکل منابع طیبعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به برخورد با قاچاق چوب و زغال گفت: سال جاری سه هزار و 129 کیلوگرم زغال از متخلفان کشف و ضبط شد.

خبرنگاران 3هزار و 129 کیلوگرم زغال قاچاق در چهارمحال و بختیاری کشف شد

سید اسماعیل صالحی روز یکشنبه به مناسبت هفته نیروی انتظامی در نشست تعاملی با فرمانده نیروی انتظامی استان اضافه کرد: کشفیات زغال در سالجاری در استان 160 درصد افزایش داشت و در 6 ماهه نخست 3هزار و129 کیلوگرم ضبط شد.

وی گفت: با احداث پایگاه چند منظوره ایست و بازرسی در محور لردگان به بروجن در راستای افزایش ضریب حفاظت از عرصه های جنگلی، مرتعی، کنترل و کاهش قطع درختان و قاچاق چوب و زغال غیرمجاز لازم است.

به گفته وی، بیش از 51 درصد مساحت جنگلهای استان در شهرستان لردگان و خانمیرزا قرار گرفته است. با تملک زمین کار ساخت این پاسگاه در محور لردگان شروع خواهد شد.

به گفته وی، هم اکنون پاسگاه ایست و بازرسی گوشکی فعال است.

به گزارش وبلاگ گپ و گفتگو ، از مجموع مساحت چهارمحال و بختیاری حدود یک میلیون و 400 هزار هکتار آن معادل 86.4 درصد عرصه منابع ملی شامل جنگل و مراتع است، که از این میزان حدود 307 هزار هکتار را پوشش جنگلی تشکیل می دهد.

براساس اعلام یگان حفاظت منابع طبیعی استان چهارمحال و بختیاری، سال گذشته 94 هزار و 356 کیلوگرم چوب و زغال قاچاق در استان کشف و ضبط شد که 88 هزار و 720 کیلوگرم از این میزان چوب و 5 هزار و 636 کیلوگرم زغال قاچاق بود.

سال گذشته 206 فقره پرونده قاچاق چوب، زغال، گیاهان مرتعی شامل کرفس کوهی(کلوس) و موسیر و شیرین بیان در استان تشکیل شد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران 3هزار و 129 کیلوگرم زغال قاچاق در چهارمحال و بختیاری کشف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 3هزار و 129 کیلوگرم زغال قاچاق در چهارمحال و بختیاری کشف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید