خبرنگاران بایدن: کره شمالی مهمترین مسئله سیاست خارجی آمریکا است

به گزارش وبلاگ گپ و گفتگو، تهران- خبرنگاران- جو بایدن پنجشنبه شب در اولین کنفرانس خبری خود به عنوان رییس جمهوری آمریکا گفت که وی مانند باراک اوباما رییس جمهوری اسبق آمریکا کره شمالی را مهمترین مسئله سیاست خارجی خود می داند.

خبرنگاران بایدن: کره شمالی مهمترین مسئله سیاست خارجی آمریکا است

به گزارش وبلاگ گپ و گفتگو به نقل از فاکس نیوز، بایدن در پاسخ به سوالی در خصوص کره شمالی گفت: زمانیکه چهارسال پیش مقام خود به عنوان معاون اوباما ترک می کردم، او اوضاع کره شمالی را مهمترین مسئله در خارج از کشور می دانست.

بایدن در ادامه اضافه کرد که من هم اکنون همان موقعیتی را دارم که رئیس جمهور باراک اوباما بیش از چهار سال پیش داشت.

رییس جمهوری آمریکا همچنین به آزمایشات موشکی کره شمالی واکنش نشان داد و گفت: پاسخ هایی وجود خواهد داشت، اگر آنها تصمیم بگیرند که (برنامه موشکی خود را) تشدید نمایند، ما بر این اساس پاسخ خواهیم داد.

بایدن در ادامه گفت که کره شمالی با اقدامات خود قطعنامه 1718 سازمان ملل را که مانع از پرتاب موشک های بالستیک یا انجام آزمایش های هسته ای می گردد را نقض کرد.

در روزهای گذشته آمریکا و کره جنوبی اعلام کردند که کره شمالی دست به آزمایش دو موشک کوتاه برد زده است. آمریکا می گوید تغییر خاصی رخ نداده، اما فرایند آنالیز سیاست دولت آمریکا در قبال کره شمالی رو به انتها است و نتیجه آن به زودی اعلام می گردد.

رییس جمهوری آمریکا این اقدام را جدی ندانست و یک مقام ارشد آمریکایی به ژاپن تایمز گفت: حساسیت نشان دادن به اقدام کره شمالی که بخشی از فعالیت های عادی از این دست به نظر می رسد، به نفع واشنگتن نیست چون فضا را متشنج می نماید.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران بایدن: کره شمالی مهمترین مسئله سیاست خارجی آمریکا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بایدن: کره شمالی مهمترین مسئله سیاست خارجی آمریکا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید