آنالیز عواقب شیوع ویروس کرونا در نشست اتحادیه عرب

به گزارش وبلاگ گپ و گفتگو، اتحادیه عرب با توجه به افزایش شمار مبتلابان به ویروس کرونا، خواهان نشست مجازی وزیران بهداشت کشورهای عضو این اتحادیه برای آنالیز عواقب شیوع این ویروس شد.

آنالیز عواقب شیوع ویروس کرونا در نشست اتحادیه عرب

به گزارش خبرگزاری روسیا الیوم، هیفاء ابو غزاله رئیس بخش امور اجتماعی این اتحادیه در بیانیه ای که در سایت اینترنتی اتحادیه عرب منتشر کرد، اظهار داشت که این نشست برای گفت و گو و گفتگو درباره تبعات بحران شیوع کرونا برای کشورها است.

در این نشست سعی خواهد شد تا کشورها همکاری و هماهنگی بیشتری در بخش بهداشت برای مقابله با شیوع ویروس کرونا و اتخاذ اقداماتی هماهنگ برای حمایت کشورهای عضو در مقابل این ویروس خطرناک داشته باشند که تهدیدی برای سلامت عمومی و امنیت بهداشتی همه این کشورها است و تبعات مالی و اجتماعی مشابهی برای همه کشورها دارد.

ابوغزاله تاکید نمود که دعوت به این نشست در راستای افرایش شمار مبتلایان به این ویروس در بعضی از کشورهای عربی است که در این کشورها حتی کادر پزشکی هم مبتلا و جان خود را از دست داده اند و با کمبود تجهیزات پزشکی روبرو هستند.

در حال حاضر عربستان با 101 هزار و 914 نفر ، قطر با 68 هزار و 790 نفر و امارات با 38 هزار و 808 نفر مبتلا در صدر کشورهای عربی درگیر این ویروس قرار دارند.

ویروس کرونا موسوم به کووید 19 اواسط ماه دسامبر (24 اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی ماه 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اظهار داشت.،ایرنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

به "آنالیز عواقب شیوع ویروس کرونا در نشست اتحادیه عرب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز عواقب شیوع ویروس کرونا در نشست اتحادیه عرب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید